תביעה: עורך דין הגיע לייעץ ונעצר בעצמו

בתביעה שהגיש עו"ד נתי רום, הוא מבקש ממשטרת נתיבות 75 אלף שקל פיצוי בטענה כי עצרו אותו בניגוד לחוק כשהגיע לייעץ לעצורים שהפגינו בכרם שלום
רונן לוי |
מעצר
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בבאר שבע, הוגשה תביעה בסך 75 אלף שקלים, כנגד שוטרים ממשטרת נתיבות אשר עצרו את עו"ד נתי רום, בניגוד לחוק כאשר הגיע לתחנת המשטרה להעניק ייעוץ משפטי למוחים ממחאת כרם שלום אשר הובאו לתחנה.

המקרה ארע לפני כחודש, כאשר עו"ד רום הגיע לתחנת המשטרה בנתיבות על מנת לתת ייעוץ משפטי למוחים ממחאת כרם שלום אשר הובאו לתחנה. רום תיאם מראש עם קצינה את הגעתו לתחנה, אך כשהגיע לתחנה לא הכירו היומנאים את התיאום האמור והתובע נאלץ להמתין שעה שלימה לפגישה עם העצורים.

בעודו ממתין, ראה התובע כי אחת העצורות, נערה כבת 16 ,יצאה בליווי שוטר לשירותים, התובע ניגש אל הקטינה ואמר לה שתמתין עד לפגישה עימו ועד אז לא תמסור גרסה ולא תדבר עם השוטרים. בתגובה לדבריו האמורים יצא השוטר שליווה את העצורה על התובע בצעקות, "תסתום את הפה" וצעקות דומות, ודרש ממנו לצאת מהתחנה. התובע ניסה להוריד את הלהבות ודרש מהשוטרים שלא לצעוק, אך בלא הועיל".

על מנת למנוע הסלמה יצא עו"ד רום מהתחנה. אולם דעתם של השוטרים לא נתקררה גם לאחר שיצא התובע מהתחנה ולאחר רגעים מספר יצאו הם אחריו ודרשו ממנו לצאת גם מחצר התחנה אל הרחוב. השוטרים הודיעו לתובע כי באם לא יצא מהתחנה יעוכב, וכשביקש הוא לדעת על מה יעוכב נמסר לו כי על אי ציות לשוטר.

חיפוש במעצר

השוטרים עזבו את התובע, ולאחר שהוצא מהתחנה הושב הוא אליה, והפעם בסטטוס הבלתי חוקי שהודבק לו כמעוכב. עם כניסתו של התובע לתחנה דרשו ממנו השוטרים למסור להם את הטלפון. התובע שאל על שום מה הוא נדרש ליתן לשוטרים את הטלפון והשוטרים השיבו משום שהתובע מעוכב. התובע הבהיר כי אין סמכות ליטול טלפון ממעוכב, ובתגובה אמרו השוטרים לתובע כי יעצרו אותו, וכך עשו.

בכתב התביעה מצוין כי מלבד המעצר בניגוד לחוק כלאו השוטרים את עו"ד רום בתא מעצר ואף ערכו לו חיפוש בו נטלו כסף שהיה ברשותו. "לא די בנטילת הטלפון", נכתב בתביעה, "אלא השוטרים גם אזקו את התובע, בהמשך לכך הכניסו השוטרים את התובע לתא מעצר. כאן ביצעו השוטרים עוולה נוספת וערכו בתובע חיפוש שלא כדין. החיפוש נעשה בכוח רב, כאשר התובע צועק כי כואב לו, בהמשך ביקש התובע טיפול רפואי ונאמר לו שהוזמן מד"א אך כעבור שעה נאמר לו כי הוא לא יקבל טיפול ולכן נאלץ התובע לקבע את הכתף שלו עם משולש שאלתר מבגדיו. אחד השוטרים מצא בכיס של התובע סכום נכבד של מזומנים ולקח אותו ממנו".

עוד נכתב בתביעה: "התובע התריס בשוטר למה הוא גונב את הכסף, וזה גרם לשוטר לאבד לגמרי את העשתונות והוא השליך את כל השטרות על הרצפה, ולאחר מכן דרש השוטר מהתובע שיאסוף את השטרות שהשוטר השליך אך התובע סירב, אז השוטר נאלץ לאסוף את השטרות שהשליך לפני כן בחמת זעם על הרצפה. יש לציין כי במהלך החיפוש האלים נכנסה לחדר ולא פעם אחת קצינה וכאשר היא נכנסה השוטרים הפסיקו את הפעולות האלימות. התובע נשאר שלוש שעות נעול בתא לאחר החיפוש ובלא טלפון".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות