המשטרה תפצה על מעצר שווא: "שיקול דעת פגום"

ביהמ"ש קבע כי חשוד שהובא לתחנת רחובות נעצר ללא חשד סביר נגדו ולאחר שקיבל את התייחסות המשטרה פסק 1,000 שקל פיצוי על הלילה שהעביר במעצר
אייל חן |
משפחת חרירי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

על מעצרי שווא, המשטרה משלמת. תושב רחובות, ללא כל עבר פלילי, שנעצר לאחר דחיפות הדדיות בין בני זוג לאחר שזאת הצליפה בו, שוחרר בבית המשפט ללא כל תנאי לאחר שהשופט קבע שאין כל חשד סביר ולאחר שקיבל את תגובת מפקד תחנת רחובות, הורה למשטרה לפצות את החשוד ב-1,000 שקלים על הלילה שעבר במעצר. "שיקול דעת פגום הוביל להחלטה על מעצרו של החשוד ללא בחינה מעמיקה של חומר החקירה על ידי הגורם המוסמך, כנדרש בחוק", כתב השופט בהחלטתו.

המתלוננת מסרה כי היא והחשוד נשואים 17 שנים ולהם שישה ילדים, שניהם עוסקים בחינוך. לטענתה בזמן ששטפה כלים, החשוד הגיע והתחיל לדבר איתה בצורה לא נעימה, שהוא יורד עליה כבר כמה ימים, ואז דיברו ביניהם בצורה צינית. הידיים שלה היו רטובות, השפריצו לה מים מהידיים ופגעו בו, החשוד אמר שהיא מתנהגת באלימות, החשוד הרטיב את ידיו והתיז מים על המתלוננת, שביקשה ממנו להפסיק.

המתלוננת אמרה לו שילך, הייתה ממש עצבנית ובזמן הזה הייתה לה מגבת על הכתף, ניסתה להרחיק את החשוד, עשתה תנועה של הטחה עם המגבת, שפגעה לו ליד ארובת העין, ואז החשוד דחף אותה. נשאלה האם דחף אותה בחוזקה, השיבה שלא, בינוני. המתלוננת ניגשה לבית השכנים, הזעיקה את משטרת רחובות ובתחילה החשוד לא הסכים להתלוות לשוטרים עד שאיימו עליו בהפעלת טייזר ולאחר מכן ביקש שיורידו ממנו את האזיקים.

פגמים מהותיים

למחרת הוא הובא לבית המשפט, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים. הסנגור טען בדיון כי לא היתה כל סיבה לעצור את מרשו וכמו שנראה החשוד נעצר כי לא התנהג יפה לשוטרים. הוא אף ביקש מבית המשפט לפסוק פיצויים בגין מעצר שווא.

השופט גיל גבאי ששחרר אותו ללא כל תנאי, מאחר ולא היה כל חשד סביר נגדו, ביקש את התייחסות מפקד משטרת רחובות, סנ"צ דודי מירון לעניין, לפני שיפסוק פיצויים. סנ"צ מירון הגיב לבית המשפט והתייחס בתגובתו לכך שהחשוד התנהג באופן שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מאזרח נורמטיבי בעת הגעת השוטרים לבית, בדרך לניידת המשטרה, בתחנת המשטרה ובתא המעוכבים – התנגדות לשוטרים במלל ובהתנהגות.

השופט מלמד לא התרשם מתגובתו של מפקד התחנה, ראש מחלקת חקירות רפ"ק שרון רז הורה לפצות את החשוד: שבתי ועיינתי בתיק החקירה לאורן של התגובות. העיון העלה כי אין באמור בתגובות כדי לשנות מקביעתי כי לא היה מקום למעצרו של המשיב. עוד עלה כי בהתנהלות היחידה החוקרת נפלו פגמים מהותיים הן באשר לאופן בו התקבלו החלטות לעניינו של החשוד והן באשר לשיקול הדעת שהופעל", כתב השופט בהחלטתו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות