הסדר פשרה: גננות וסייעות ממעונות בית יעקב יזכו לקבל מיליוני שקלים

ביה"ד לעבודה בת"א אישר את הפשרה שהושגה במסגרת תביעה ייצוגית נגד רשת המעונות "בית יעקב" משום שלא שילמה לעובדות את מלוא התנאים הסוציאליים
רונן לוי |
אילוסטרציה

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, אישר, הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת גני ילדים ומעונות יום "בית יעקב" ירושלים, שהיתה מנוהלת בעבר על ידי השר יצחק גולדקנופף.

על פי הבקשה לאישור, שהוגשה על ידי סייעת לשעבר באחד מגני הילדים של הרשת, בגין אי-תשלום דמי מעונות והפרשה לפנסיה בחסר, בניגוד לחובת השוואת תנאי שכרם של עובדי הרשת לאלו של משרד החינוך. אנשי הרשת ניסו להניא את התובעת מניהול התביעה הייצוגית, בין היתר באמצעות תשלום כספים ישירות אליה.

לאחר מכן הרשת החל משנת 2022, החלה לשלם את שכרן המלא של הגננות והסייעות, זאת לאחר הליך גישור ונחתם הסדר פשרה בין הצדדים.

לפי ההסכם נקבע כי הרשת תשלם לגננות ולסייעות שעבדו ברשת בין השנים 2014-2021, לרבות כאלה שכבר אינן עובדות כיום ברשת, סך של כ-7.5 מליון שקלים. 2.6 מיליון שקלים מתוכן ישולמו לכ-1,300 גננות וסייעות בגין אי-תשלום דמי מעונות כנדרש, ואילו הסך של כ-5 מיליון שקל יופרש לכ-2,000 גננות וסייעות בגין חוסרים בהפרשות לפנסיה. למגישת הבקשה, הסייעת לשעבר נפסק גמול בסך 200 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות