תזכיר חוק יאפשר נוכחות סנגור בחקירת קטינים

משרד המשפטים פרסם את תזכיר חוק "חקירת אוכלוסיות מיוחדות" שיאפשר את נוכחות הסניגור גם בעת חקירת אנשים בעלי מוגבלות נפשית או שכלית
דניאל בן חמו |
חקירה משטרתית
חקירה, אילוסטרציה envato

משרד המשפטים פרסם תזכיר חוק המאפשר נוכחות סניגור בחקירת קטינים או אנשים עם מוגבלות נפשית או שכלית. שר המשפטים יריב לוין פרסם אתמול להערות הציבור תזכיר חוק – 'חקירת אוכלוסיות מיוחדות', שיאפשר נוכחות סניגור בחקירת קטינים או אנשים עם מוגבלות נפשית וכן אנשים עם מוגבלות שכלית, הנחקרים במשטרה כחשודים. מטרת תזכיר החוק היא לצמצם את החשש מהודאות שווא ולסייע במימוש זכותן של אוכלוסיות אלו להליך משטרתי ומשפטי הוגן.

דו"ח הביניים של הוועדה הציבורית למניעת הרשעות שווא בראשות כב' השופט (בדימוס) פרופ' יורם דנציגר, שהוגש לאחרונה לשר המשפטים יריב לוין, התמקד, בין היתר, בנושא הודאות שווא בחקירה, במנגנון הראוי לבירור טענות בדבר הרשעות שווא והכלים שיש לפתח לאיתורן ותיקונן.

שינוי אופי

אחת מהמלצות הוועדה הייתה כי ככל שמדובר בחשודים המצויים בסיכון מוגבר למסירת הודאת שווא, בהם קטינים ואנשים עם מוגבלות נפשית או שכלית, יש לאפשר לאותם חשודים להיות מלווים בסניגור במהלך חקירתם.

בהתאם למדיניות השר לשמירה על זכויותיהן של אוכלוסיות ייחודיות, בשנה האחרונה נעשתה במשרד המשפטים עבודת מטה בהובלת מנכ"ל משרד המשפטים בשיתוף ייעוץ וחקיקה וכלל הגורמים הרלוונטיים.

יש לציין כי מאחר ומדובר בהצעת חוק המשנה במידה רבה את אופייה של החקירה הפלילית בישראל ועשויות להיות לה השלכות רוחב המחייבות בחינה ושינויים עתידיים, הוחלט לחוקקה כהוראת שעה לתקופה של חמש שנים עם אפשרות להארכה, תוך ליוויה במחקר שיבחון את השפעתה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות