בגלל עיכוב בטיסת ארקיע – נוסעים יקבלו 346 אלף שקל פיצוי

במסגרת תביעה שהתנהלה בביהמ"ש השלום ברמלה, נקבע כי חברת התעופה תפצה 84 נוסעים שהיו אמורים לטוס מפריז לת"א אך התעכבו מעל 9 שעות בשדה התעופה
גילי סיוון-כהן |
מטוס ארקיע
מטוס ארקיע, צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום ברמלה, אביגיל פריי, הורתה לחברת ארקיע לשלם פיצוי כספי בסך 346 אלף שקל ל-84 נוסעים שהיו אמורים לטוס מפריז לתל-אביב ב-17 ביולי 2022, ונאלצו להמתין 9.5 שעות בשדה התעופה בעקבות עיכוב בטיסה. השופטת פריי קבעה כי הטיסה תחשב כבוטלה לכל דבר, ולכן הנוסעים זכאים לקבל את ההטבות לפי חוק שירותי תעופה, כולל פיצוי של 2,120 שקל לכל נוסע.

התביעה נגד ארקיע הוגשה בשנת 2022 על ידי הנוסעים. התובעים טענו כי החברה לא עדכנה אותם בזמן על העיכוב המשמעותי, ולא העניקה להם שירותי סיוע הולמים, כמו מזון, משקאות, השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי. הם טענו כי העיכוב נובע מתקלה טכנית שהייתה ידועה לחברה מראש, ולא מצירוף נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה.

אילוצים ביטחוניים?

ארקיע הגיבה כי העיכוב היה בלתי נמנע, ונבע מאילוצים ביטחוניים בשדה התעופה בפריז, ומהצורך בשיבוץ מחדש של המטוסים בעקבות קרקוע של אחד המטוסים. החברה טענה כי היא ניסתה להוציא את הטיסה בהקדם האפשרי, והעניקה לנוסעים שוברים לארוחות. היא טענה כי הטיסה לא תחשב כבוטלה, אלא כמאוחרת, ולכן הנוסעים אינם זכאים לפיצוי.

השופטת דחתה את הטענות של ארקיע, וקבעה כי החברה לא הוכיחה את קיומם של אילוצים ביטחוניים בשדה התעופה, וכי התקלה הטכנית הייתה בשליטתה. היא קבעה כי העיכוב הארוך של הטיסה הוא ביטול לכל דבר, והורתה לארקיע לשלם לנוסעים את הפיצוי המגיע להם לפי החוק.

"אפשרות סבירה הינה כי אם לא הייתה הטיסה מיועדת לצאת באיחור, ניתן היה לצמצם את האיחור שהתהווה בפועל. אבן הדומינו הראשונה בשרשרת האיחורים הופלה על ידי הנתבעות, והתוצאה של איחור שהביא להגדרתה כטיסה שבוטלה הינו פועל יוצא של החלטה זו של הנתבעות", כתבה השופטת פריי בפסק הדין.

____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אביגיל פריי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות