אישום: התחזו למתים 6 פעמים ועקצו מהביטוח 1.5 מיליון שקל

הונאת ביטוח חריגה מפורטת בכתב האישום שהוגש נגד בני זוג מקריית עקרון. במסגרת ההליכים הפליליים הגיעו השניים להסדר טיעון במסגרתו יחזירו את הכספים שקיבלו במרמה
אייל חן |
אילוסטרציה

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד בני זוג מקריית עקרון, שהתחזו למתים שש פעמים ועקצו כ-1.5 מיליון שקל מכספי הביטוח. בין המדינה ובני הזוג הושגה פשרה שבה השניים חתמו על הסדר טיעון שבמסגרתו הם הודו בקבלת הנכנסים שהושגו במסגרת הונאת ביטוח, אך לא הודו בהונאה עצמה. במסגרת הסדר זה יחזירו השניים את הכספים שגנבו מחברות הביטוח.

הכל החל כאשר חברת הביטוח "ביטוח ישיר", התלוננה נגד השניים והמשטרה פתחה נגד בני הזוג חקירה סמויה בחשד לקבלת פיצויים במרמה. במהלך החקירה התגלו הונאות של כמה חברות ביטוח, בסכום כולל של 1.35 מיליון שקלים כאשר בני הזוג זייפו מסמכים רפואיים ומשטרתיים, שהעידו כי הם מתו שש פעמים בתאונות דרכים קטלניות – חלקן מחוץ לגבולות ישראל.

מסמכים רפואיים זויפו

כאמור, שש פעמים הם מתו בנסיבות שונות – פעמיים דיווחו על מות הבעל וארבע פעמים דיווחו על מות האישה. לדיווחי הכזב צירפו בני הזוג מסמכים רפואיים ומשטרתיים מזויפים, במטרה לממש את התביעות ולקבל את כספי הביטוח. עם התפתחות החקירה התברר כי השניים הגישו באותה השיטה תביעות לחברות ביטוח גם בגין ביטול נסיעות לחו"ל בסכומים של מאות אלפי שקלים. האישה, שעבדה בעבר בחברת ביטוח בתפקיד מיישבת תביעות, הכירה את הפרוטוקולים ואת כל המהלכים הנדרשים.

בחיפוש בביתם של בני הזוג נמצאו מסמכים שונים, שמעידים על ביצוע העבירות. בתום החקירה שוחררו למעצר בית, כאמור המדינה הגיעה עימם להסדר ובכתב האישום נכתב: "במעשיהם המתוארים לעיל, הנאשמים קיבלו במזיד, בעצמם או על ידי שלוח, כסף שהם יודעים כי בפשע הושג. הם נטלו בעצמם, ביחד, את השליטה ועשו פעולה ברכוש בידיעה שהוא רכוש אסור".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות