ניסיון החיסול של אלי מוסלי – כתב אישום נגד 7 מעורבים

כתב האישום מייחס ל-7 חברות בארגון הפשע של חייא, וניסיון כפול לחסל את מוסלי במהלך החודשים האחרונים: "מלחמת כנופיות מעל ראשיהם של חפים מפשע"
דניאל בן חמו |
אלי מוסלי בעת מעצרו בשנת 2015. צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד 7 נאשמים תושבי המרכז, חברי חבורת חייא, לאחר שבמסגרת סכסוך עברייני עם חבורת מוסלי, קשרו קשר לגרום למותם של מעורבים בחבורה זאת. הנאשמים הם אופק הרוש, 23, אליה סלומון, 20, ועידן חן, 22 מתל אביב, שלמה ניאמצ'יק, 40 מראשון לציון, אבי ניסני, 38, ודביר כהן, 33 מבת ים ועדן חתויל, 30 מבאר יעקב.

מכתב האישום שהוגש עולה כי בין חבורת חייא לחבורת מוסלי סכסוך עברייני אלים ומדמם אשר מביא לפגיעות הדדיות בהתאם לאישום הראשון, תכננו המשיבים לגרום למותו של אלי מוסלי, מראשי חבורת מוסלי, באמצעות מטען חבלה רב עוצמה, במשקל של 4 ק"ג, שיופעל מתחת לרכבו המשוריין במהלך מסלול נסיעתו ברחוב בוגרשוב בתל אביב. הנאשמים, עקבו, בלשו והתחקו אחר תנועותיו של מוסלי וכן, התאמנו לצורך שכלול ודיוק ביצוע תוכנית הרצח בטרם ביצועה. לצורך מימוש תוכנית הרצח, הפעילו הנאשמים מערך שלם של קטנועים ורכבים אשר שימשו אותם בביצוע הרצח, אותם הסוו על ידי שינוי זהותם, באמצעות לוחיות זיהוי גנובות.

המשיבים ניסו לרצוח את אלי מוסלי בשתי הזדמנויות שונות, ביום 08.01.24 וביום 16.01.24, בשתי חוליות מבצעות המורכבות מא.א מחד והמשיבים מאידך, אשר תכננו לחסום את ציר תנועתו של מוסלי, על ידי שימוש ברכב תמים ובלתי מעורב, אשר יגרום לרכבו של מוסלי לעצור. עם עצירת רכבו, תכננו הנאשמים להשליך מטען חבלה תחת הרכב, להפעילו מרחוק, ולגרום לפיצוץ רכבו של מוסלי על יושביו. ביום 16.01.24 נתפסו הנאשמים בעת ביצוע תוכנית הרצח כשהם ממתינים ליציאתו של מוסלי ומוכנים לביצוע הרצח.

מלחמת כנופיות

כאמור באישום השני, הנאשמים, אופק הרוש ואבי ניסני אף ביצעו ניסיון רצח מוקדם יותר בנובמבר 2023, במסגרת הסכסוך העברייני בין שתי החבורות, שם, תכננו הנאשמים לגרום למותו של בן כהן המשתייך גם הוא לארגון מוסלי. ניסני סיפק מטען חבלה במשקל 2.2 ק"ג של חומר נפץ, בעל מערכת כפולה הניתנת להפעלה מרחוק. ביום 13.11.23, הצמידו הנאשמים מטען חבלה רב עוצמה במצב דולק מוכן להפעלה, מתחת לרכבו של כהן. מטען החבלה התגלה על ידי בת זוגו של כהן שנסעה ברכב, שהבחינה בו והזעיקה את המשטרה לנטרלו.

בבקשת המעצר ציינו בפרקליטות כי "מלחמת כנופיות עבריינים, המתנהלת מעל ראשיהם של אזרחים חפים מפשע, מעידה עשרות מונים על מסוכנותם של הנאשמים ויריביהם. פיצוץ מטען חבלה במשקל של 4 ק"ג באחד הרחובות המרכזיים ביותר בתל אביב, הומה בתי עסק והומה אדם, בשעת בוקר עמוסה יכול היה לגרום לא רק למותם של מוסלי ויושבי רכבו אלא לנזק הרסני ברדיוס גדול ולהביא לפגיעה בחפים מפשע רבים, משל היה פיגוע פלילי. גם מטען חבלה במשקל של 2.2 ק"ג שעלול היה להתפוצץ במגדל מגורים בו מתגוררות עשרות משפחות יכול היה להיות הרסני באותה המידה ולגרום למותם של אזרחים תמימים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות