איתן חייא "הסנדק הישראלי" פתח בהליכים לשחרור מוקדם

איתן חייא – "הסנדק הישראלי", נדון למאסר עולם על רצח שביצע בעודו נער, וישב פחות מעשור בכלא. הוא הפעיל את המאפיה הישראלית בניו יורק וישב בכלא פדרלי. הוא נדון בארץ לעשרים שנה והצליח להפחית שמונה בערעור. עכשיו הוא רוצה לקצר עוד. חייא רוצה הביתה
ציון חן |
איתן חייא
איתן חייא בעת דיוני הערעור המוצלח שלו לעליון. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: איתן חייא – ידוע בציבור הפלילי ובמשטרה כ-"הסנדק הישראלי" – עבריין בני"ל, ממשיך למצות את האפשרויות שלו ופתח בהליך לשחרור מוקדם. זאת לאחר שעונשו כבר קוצר על ידי העליון בשמונה שנים. בחודש מרץ 2014 נעצר העבריין הבכיר איתן חייא (68) ומאז הוא בכלא. בפברואר 2016 נגזרו עליו 20 שנות מאסר.

בערעור של חייא על גז"ד זה לבית המשפט העליון, הוא זוכה מחלק מסעיפי ההרשעות במכה אנושה לפרקליטות מחוז ת"א, ועונשו קוצר ל-12 שנים. מועד שחרורו הרשמי החדש הפך להיות מרץ 2026, כשיהיה בגיל 74.

כעת פתח איתן חייא בימים אלה בהליך משפטי חדש לקיצור עונשו – הליך לשחרור מוקדם.

הסנדק רוצה לחזור הביתה

איתן חייא נשוי בשנית ולו ולזוגתו (44) יש ילד בן עשר.

לחייא ארבעה ילדים מנישואים קודמים, כשהבולט מהם הוא ערן (37), שגם הוא הלך בדרכי אביו והפך להיות עבריין משפיע ויעד מודיעיני של משטרת ישראל.

בחודש שעבר כבר כתב חייא בכתב ידו בקשה לבית המשפט שיוריד את הסיווג שלו כמי שמשויך לארגון פשע. ""מגדירים אותי כעבריין בכיר העומד בראש ארגון כנופיות פשע", כתב הנאשם לביהמש, "זאת כשאני כלל וכלל לא בקשר עם עבריינים בכירים, לרבות ארגוני פשיעה".

איתן חייא טוען כי שבס ומשטרת ישראל "משחירים את שמי" כדבריו, ואף מעלילים עלילות שווא. לדבריו הוא אדם מבוגר שלא נמצא בקו הבריאות, וכי טענות רשויות החוק הם לא יותר מאשר "המצאות ודמיון פרוע".

בדוח מודיעיני שהוצג בפני השופטים הציגה המשטרה תמונה אחרת לגמרי.

"מדובר באסיר המסוכן מאוד לשלום הציבור. פעילותו הפלילית מתקיימת גם במהלך מאסרו", אומרים במשטרה, "חייא פועל נמרצות מתוך כותלי הכלא באופן אינטנסיבי וללא הפסקה על מנת לקדם את מעמדו הפלילי. כמו כן, פועל ללא הרף ומפעיל את בנו ואחרים בנסיונות פגיעה. ביצוע פעולות פליליות רבות ואף אלימות תוך כדי שליחת "עושי דברו". הוא הכיח כי אינו בוחל בשום אמצעי על מנת למשש את מטרותיו וכוונותיו הפליליות".

איתן חייא מרצה את עונשו כעת על עבירות של סחיטה והלבנת הון, אך הוא התחיל את חייו בפשע כבר כשהיה נער, ועוד בטרם מלאו לו 18 הוא רצח עבריין שהיה מסוכסך איתו, כשנכנס אליו לחדר השינה וחיסל אותו בירי בשנתו.

גם כשנעצר ונדון למאסר עולם הוא המשיך להיות מעורב בפשע מתוך הכלא, והיה מעורב בחטיפה וסחיטת אדם. הוא נשפט על כך ונוספו לו עוד שש שנים למאסר העולם. לאחר שישב בכלא מספר שנים, קצב נשיא המדינה דאז, אפרים קציר, את עונשו, והוא שוחרר.

איתן חייא – הסנדק הישראלי

מייד עם שחרורו מהכלא מיהר איתן חייא לעזוב את ישראל וטס לארה"ב, שם חיסל את העבריין הישראלי שהיה שותפו, ג'וני אטיאס, ונכנס לכלא האמריקאי ל-15 שנים.

ב-2004 הוא השתחרר וגורש לישראל בחזרה.

רק ב-2010, התחילו רשויות החוק לקבל אינדיקציות וכיוונים להפלתו של מי שנחשב לאחד מבכירי העבריינים בישראל, על רקע עברו ופועלו הפלילי לאורך שנות חייו, ובזכות גילו המתקדם יחסית לעבריין כה פעיל.

כעת, כאמור, מנסה איתן חייא למצות שוב את כל ההליכים העומדים לרשותו על מנת להשתחרר מהכלא לפני תום 12 שנות המאסר שנגזרו עליו.

הוא מסתמך בעיקר על מזלו הטוב, שעמד לצידו עוד בקציבת עונש מאסר העולם שלו כשהיה נער, והצלחתו בערעור על ההליך האחרון, בו כאמור קוצר עונשו משמעותית מעשרים שנה ל-12 שנים.

להלן הבקשה שהגיש איתן חייא, בכתב ידו:

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות