החברה ניסתה להימנע מתשלום קנסות – הליך הפירוק נעצר

המרכז לגביית קנסות אגרות ברשות האכיפה, הוביל לעצירת פירוק של חברה וגבה ממנה 100 אלף שקלים – מהלך שמנע מבעלי המניות בחברה להתכחש לקנסותיה
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לא מעט חברות ותאגידים, אשר מקבלים קנסות מנהליים על העסקת עובדים זרים ללא היתר, מתחילים בהליך פירוק מרצון, זאת על מנת לחמוק מתשלום הקנסות. באחרונה, המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות, ברשות האכיפה והגבייה, הוביל לעצירת פירוק של חברה וגבה ממנה 100 אלף שקלים.

בשנים האחרונות, פועל המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות שברשות האכיפה והגבייה, למנוע מתאגידים שונים לעשות שימוש פסול בהליכים של פירוק מרצון, כדי לחמוק מתשלום חובם. בסיועה של היחידה לאכיפה אזרחית, בפרקליטות המדינה, ננקטים הליכים יזומים כנגד חברות לביטול הליך הפירוק מרצון, או לעצירתו עד לתשלום הקנסות, כפי שנעשה במקרה של חברת כבלי חשמל ותקשורת.

הליכי הפירוק מרצון, נועדו לתאגידים סולבנטיים או לתאגידים ללא חובות והם מתנהלים בפני רשם החברות. בסיומם מוגשת בקשה לחיסול התאגידים ולמחיקתם מהמרשמים הפומביים. במסגרת שיתוף פעולה ומידע עם רשות התאגידים, מקבלת רשות האכיפה והגבייה מידע שוטף על הליכי פירוק מרצון, בין היתר על מנת שחובות ככל וקיימים ייגבו במסגרתו. לעיתים, על אף הגשת תביעת החוב, מבקשת החברה צו חיסול ללא פירעון חובותיה.

בהתאם לכך ובמקרים המתאימים, בוחנת רשות האכיפה והגבייה נקיטה בהליכים משפטיים כנגד הפירוק מרצון, ובין היתר, בהגשת תביעה לבית המשפט המחוזי לביטול הפירוק מרצון, או להעברתו לפירוק בפיקוח בית המשפט.

במסגרת הליכי הפירוק מרצון של חברת לכבלי חשמל ותקשורת, הצהיר מבקש הפירוק בשם החברה, כי החברה הינה סולבנטית וכי תעמוד בהתחייבויותיה ובתשלום חובותיה תוך 12 חודשים ממועד הגשת הבקשה לפירוק מרצון.

דמי פיגורים בגובה 200 אלף שקל

בהתאמה למידע שהתקבל על פירוק מרצון זה, נבחן עניינה של החברה ברשות האכיפה והגבייה, ונמצא כי קיימים לה חובות בגין קנסות על העסקת עובדים זרים ללא היתר, אשר צברו דמי פיגורים בשל אי תשלומם והעומדים כיום על כ-200 אלף שקלים. קנסות מנהליים אלה הוטלו על החברה, שניסתה לחמוק מתשלומם בטענת היעדר יכולת כלכלית, בגין העסקת עובדים זרים בניגוד לחוק הכניסה לישראל ובגין העסקת עובדים זרים ללא חוזה בכתב וללא ביטוח רפואי.

אמנם החברה החלה בהליך הפירוק מרצון בשנת 2021 בהצהרת כושר פירעון בהתאם לדרישת חוק החברות, אך כבר במועד קבלת ההחלטה על הפירוק מרצון עמדו כנגד החברה קנסות רבים. על אף שבדו"ח המסכם של הפירוק מרצון נאמר כי כל התחייבויותיה של החברה סולקו, נותרו הקנסות הנגבים במרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות שברשות האכיפה והגבייה, ללא כל תשלום, והחברה ביקשה צו לחיסולה, כך שהקנסות שלא שולמו נדרשו להימחק.

לאור זאת, יזמה המחלקה המשפטית ברשות האכיפה והגבייה, עם היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, הליך של הגשת תביעה לבית המשפט המחוזי כנגד החברה. הסעד שהתבקש היה, ביטולו של הליך הפירוק מרצון או לחילופין העברת הליך הפירוק מרצון לפירוק בפיקוח בית המשפט. עוד בטרם התבררה התביעה בבית המשפט, פנתה החברה בבקשה לסיים את המחלוקות בפשרה.

לאחר דין ודברים, בין המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות לבין החברה, סוכם על תשלום הקרנות בסך 100 אלף שקלים בפריסה ל-4 תשלומים, כאשר רק בסיומם תחוסל החברה – מהלך שמנע מבעלי המניות בחברה להתכחש לקנסותיה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות