13 חודשי מאסר לקצין משטרה שהעביר מידע מסווג

כתב האישום המקורי ייחס לקצין המודיעין עבירות חמורות של שוחד, אך בהמשך תוקן כתב האישום במסגרת הסדר טיעון מקל • כעת, גזר עליו המחוזי עונש מאסר של 13 חודשים, שיקוזז עם תקופת מעצרו הארוכה
מערכת אוביטר |
"סטה מהנורמות המקובלות". אילוסטרציה shutterstock
"סטה מהנורמות המקובלות". אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, גזר בשבוע שעבר 13 חודשי מאסר בפועל, על קצין מודיעין משטרתי ששירת ביחידה להב 433, והעביר מידע רגיש ומסווג.

כתב האישום המקורי הוגש כנגד ארבעה נאשמים, ביניהם קצין המשטרה.

כתב האישום ייחס עבירות של לקיחת שוחד בארבע הזדמנויות שונות, גילוי בהפרת חובה בשלוש הזדמנויות, הפרת חובת סודיות בשתי הזדמנויות, קשירת קשר לביצוע פשע בשתי הזדמנויות ושימוש לרעה בכוח המשרה.

החמורה מבין העבירות שיוחסו לו עניינה נטילת שוחד בסך 50 אלף דולר בתמורה להעברת מידע רגיש ומסווג לארגון פשע המזוהה עם משפחת מוסלי, עליה נמנה אלי מוסלי, נאשם מספר 4.

בהמשך הגיעו הצדדים להסדר טיעון, לפיו תוקן כתב האישום.

כתב האישום המתוקן ניקה את הקצין מכל עבירות השוחד שיוחסו לו ותחתיו יוחסה לו עבירה של 'גילוי בהפרת חובה', מסוג עוון.

הוטעם בכתב האישום המתוקן, כי עבירה זו בוצעה תוך 'עצימת עיניים' מהאפשרות שהאדם אליו העביר הקצין את המידע, יעשה בו שימוש לרעה.

כן צוין, כי הנאשם הונע במעשיו משאיפתו להגיע להישגים מקצועיים ולקדם את היחידה בה שירת.

בגזר הדין כתבה השופטת ורדה מחוז כי, "הנאשם ניצל באורח בלתי ראוי, בלשון המעטה, את מעמדו הבכיר ונגישותו למאגרי מידע רגישים ומסווגים.

על אף האחריות הכבדה שהוטלה על כתפיו, לא השכיל להציב גבולות בין תפקידו לקשריו האישיים עם יפתח ואפשר לו לחדור לעולמו המקצועי, להפכו לשותף סוד מלא.

אף אם עשה כן משיקולים מקצועיים, הרי שבהתנהלותו סטה הנאשם באורח ניכר מהנורמות המקובלות. הנאשם שיחק לידיו של יפתח, אשר ניצל אותו לצרכיו הכלכליים.

הוא פעל במודע, שכן "עצימת עיניים" שקולה למודעות".

כאמור, בסופו של דבר גזרה עליו השופטת 13 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי במשך 10 חודשים וכן קנס בסך 10,000 ש"ח.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות