19 שנות מאסר לצעיר מהשטחים על ניסיון רצח יהודי

מחמד חרוב, 22, הורשע כי בערב יום כיפור בשנת 2021 דקר במברג אדם אחר ביפו וזאת בכוונה לרצוח אותו משום שהיה סבור כי הוא יהודי
רונן לוי |

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על מחמד חרוב, צעיר בן 22, תושב השטחים, 19 שנות מאסר בפועל, 21 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לנפגע העבירה בשיעור של 60 אלף שקלים, לאחר שבערב יום כיפור בשנת 2021 דקר באמצעות מברג אדם ביפו, וזאת בכוונה לגרום למותו ולאחר שהיה סבור שמדובר ביהודי.

כזכור, על פי כתב האישום, הנאשם החליט לרצוח אדם ממוצא יהודי זאת מתוך ממניע לאומני-אידאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. לצורך כך, ביום 15.9.21, ערב יום הכיפורים, הצטייד הנאשם במברג ונכנס, ללא היתר, לשטח ישראל. בשעות אחר הצהריים הגיע הנאשם ליפו והחל לתור אחר קורבן פוטנציאלי למימוש תוכניתו.

הנאשם, אשר סבר כי המתלונן הוא אדם ממוצא יהודי, התקרב אליו מבלי שזה הבחין בו, תוך שצעק לעברו בערבית "יהודי, יהודי", הטיח בראשו בקבוק מים שהיה לידו, ודקר אותו באמצעות המברג בפלג גופו העליון, בכוונה לגרום למותו. רק לאחר שהנאשם סבר כי פציעותיו של המתלונן יובילו למותו, השליך את המברג, הותיר את המתלונן מתבוסס בדמו, ונמלט מהמקום. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן חבלות חמורות הוא פונה לבית החולים, אושפז ונזקק לניתוח.

הפרקליטות: "העונש החמור הולם את הנסיבות"

במסגרת הסדר טיעון שחתמה פרקליטות מחוז ת"א עם חרוב, הוא הודה והורשע בכלל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום שהוגש באוקטובר 2021. הסדר הטיעון, שהיה גם על דעתו של המתלונן, כלל הסכמה לעניין עונש המאסר, אליו עתרו הצדדים במשותף. השופטים טלי חיימוביץ', עודד מאור ולימור ביבי נתנו היום תוקף להסדר.

עם קבלת גזר הדין מסרה התובעת, עו"ד נועה בר מהפרקליטות כי "העונש שהשית בית המשפט הולם את הנסיבות החמורות שבהן בוצעה העבירה, כאשר הנאשם מנסה לרצוח אדם בלב מדינת ישראל, וזאת רק משום שחשב כי מדובר ביהודי. הפרקליטות תמשיך לאכוף בחומרה המירבית עבירות בטחוניות במטרה למגרן״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות