מדריך הלוט"ר הורשע כי נגע בשוטרות: "רציתי להיות נחמד"

בית הדין המשמעתי קבע כי התנהגות המדריך אינה הולמת וגזר עליו 10 חודשי הורדה בדרגה: גרסתו אינה עולה בקנה אחד, בלשון המעטה, עם העדויות שנשמעו"
גילי סיוון-כהן |
שוטר מג"ב, צילום: פלאש 90

מדריך לוט"ר בקורס ימ"ס במשטרה, היה יותר מדי 'נחמד' עם 4 שוטרות – חניכה בקורס ועוד שלוש בעלות תפקיד – שגילן כמעט מחצית משלו ונגע ברגליים שלהן, ירך וכן פנים ושיער. בית הדין המשמעתי קבע כי מדובר בהתנהגות שאינה הולמת וגזר עליו 10 חודשי הורדה בדרגה.

המדובר בשוטר כבן 50, שמשרת 23 שנים במשטרה מתוכן 14 שנים שרת ביחידה מסווגת כאשר ברקורד שלו עשרות מבצעים עתירי תהילה שחלקם אינם ברי פרסום עד היום. כאשר על פי כתב האישום שהוגש נגדו מדובר במצבור של מעשים, עם ארבע בנות שונות בפער גילאים בין הנאשם לבינם כאשר לפחות במקרה אחד שימש כמפקד ובכולן הוא נגע. בין השאר הנחת ראשו על ירך של שוטרת חובה וזו הגיבה במילים "מה אתה עושה", הנחת ידו על ירכה של שוטרת חובה וניעורה וזו ביקשה ממנו שיפסיק כי כואב לה והוא השיב "מה את כבדה". והפסיק. נגיעה במספר הזדמנויות בשוטרת חובה בצידי המותן מאחור, משך לה בשיער ונגע בפניה עם כף ידו.

לטענתו כל כוונתו היתה להיות נחמד ולתת לחניכים הרגשה טובה כי חשב שלעיתים התנהגויות לא ראויות של שוטרים נובעות מכך שקיבלו יחס נוקשה מידי בקורסים. "חשבתי שאם אהיה יותר חבר שלהם ופחות דיסטנסט זה ישרת את המטרה תמיד אמרתי לחברים שלי שהייתי רוצה שלילדים שלי יהיו מפקדים כמוני. רק כאשר זומנתי למח"ש הבנתי שמשהו לא בסדר בהתנהגות שלי בחקירה עצמה הבנתי שעברתי גבולות שאסור היה לי לעבור", כך אמר בבית הדין.

מה היא נחמדות מותרת?

השופטים שהרשיעו אותו בהתנהגות שאינה הולמת ציינו כי מעשיו הינם מעשים בעלי אופן מיני מטריד גם אם לא הורשע בעבירת הטרדה מינית. כל שוטר סביר צריך היה להבין, באופן ברור וחד, כי מדובר במעשים פסולים ומכוערים הפוגעים במתלוננות. "הדרך להיות נחמד אינה כוללת נגיעות במקומות כמו ירך, שיער ופנים. גם אם מאן דהו חושב שמותר לו כמפקד או כבעל סמכות, לגעת בגוף של בן המין השני, נגיעות ביד או בכתף יכולות אולי, בנסיבות מסוימות, להיכנס להגדרה של נחמדות מותרת, בכפוף לכך שגם מקרים אלו צרכים להיות נידונים לפי נסיבותיהם הספציפיות", נכתב בגזר הדין.

"שתי מתלוננות העידו בפני בית הדין", נכתב עוד. "לא ניתן להתעלם מתוכן עדויותיהן ובמיוחד לא מתיאורן אודות ההשפעה שהיתה למעשי הנאשם עליהן. מדובר במתלוננות שלפחות אחת מהן העידה על כך שהיתה מבוישת, מושפלת, נפחדת ומוטרדת מאוד ממעשי הנאשם. הסברי הנאשם לפיהם רק ניסה להיות נחמד לחניכים, אינם עולים בקנה אחד, בלשון המעטה, עם העדויות שנשמעו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות