סייר תנועה הורשע בהתנהגות לא הולמת: "תפס את עכוזה של שוטרת"

בית הדין המשמעתי גזר על השוטר נזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך חודשיים, לאחר שהורשע כי חבט ותפס את ישבנה של סיירת תנועה המשרתת עימו
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

מה שאצל אזרח מהשורה יכול להיגמר באישום לפחות בגין הטרדה מינית, במשטרה מכנים את זה בעבירה המכובסת "התנהגות שאינה הולמת שוטר". סייר תנועה בצפון כבן 50, חבט ותפס את ישבנה של סיירת תנועה בת 25 שמשרתת עימו. העונש – נזיפה חמורה וחודשיים הורדה בדרגה.

על פי כתב האישום, במהלך משמרת פנתה המתלוננת אל סייר התנועה שעובד עימה בבקשה לסייע לה בתיקון תא הכפפות שבניידת המשטרה. הוא נענה לבקשתה, פנה לתקן את תא כפפות הניידת והמתלוננת ניגשה לחלק האחורי של הניידת על מנת לקשור את נשקה בתא המטען וכאשר זאת רכנה לעבר תא המטען, ומבלי שהבחינה בכך, התקרב למתלוננת מאחור, חבט באמצעות ידו בישבנה, ולאחר מכן הותיר את ידו ותפס את ישבנה. לאחר מכן נעמד מולה ואמר לה: "סידרתי את תא הכפפות", ועלה מחוייך לרכבו.

התביעה הצביעה על כך שהנאשם ביצע מגע לא הולם, במקום אינטימי בגופה של המתלוננת, כאשר המתלוננת הינה שוטרת קבע צעירה והוא שוטר וותיק. פער הגילאים בניהם עומד על 25 שנה. עוד נטען, כי למרות שכתב האישום תוקן וסעיף העבירה שונה להתנהגות שאינה הולמת, התנהגות לא הולמת זו הינה בעלת גוון מיני ועל המשטרה להקפיד שמקום העבודה יהיה בטוח לכל שוטר ושוטרת מבלי שיצטרכו כל העת להציץ מאחורי גבם בכדי לבחון האם יש מאן דהוא העלול לגעת בהם בצורה מינית.

הנאשם: מעידה חד פעמית

מנגד, צוין על ידי בא כוחו של הנאשם שמרשו הודה בהזדמנות הראשונה, חסך מזמנו של בית הדין ומנע את הבאת המתלוננת להעיד על כל המשתמע מכך. עברו המשמעתי ישן, אינו רלוונטי ויש בכך כדי להעיד שמדובר במעשה שניתן להגדירו כ"מעידה חד פעמית", "חור שחור" ו"טיפשות של רגע" והעונש אליו עתרה התביעה (הורדה בדרגה למשך 3 חודשים), דומה כי היא בחנה את התיק בראיה של הטרדה מינית ולא לפי העבירה בה הורשע הנאשם – התנהגות שאינה הולמת.

גם בית הדין ציין כי למרות שהתביעה ייחסה לשוטר עבירת התנהגות שאינה הולמת, קריאת כתב האישום מלמדת שהמעשים המיוחסים לו בעלי גוון מיני ברור ועל כן ניתן לבחון אותם גם על פי המבחנים הנהוגים בעבירות הטרדה מינית. "גם אם המעשים עצמם אינם מצויים ברף גבוה של חומרה, עצם ההפתעה מחריפה ומסלימה את מעשיו הפסולים, לכשעצמם. קריאת כתב האישום מרמזת על: פטרנליזים, יהירות וחוסר כבוד לנשים צעירות שזכותן החוקית החברתית כמו גם האנושית להגיע למקום העבודה או השירות בלי שמץ של חשש, חשד או פחד שכבודן וגופן היו למרמס או שיעמדו בניסיון דומה", נכתב בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות