הכנסת אישרה: הפסקת הליכים ומחיקת רישומים בגין התפרעויות האתיופים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הפסקת הליכים ומחיקת רישומים בעניין עבירה על רקע מחאות יוצאי אתיופיה, של חברת הכנסת פנינה תמנו
נעמה כהן |
מחאת יוצאי אתיופיה בת"א. צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הפסקת הליכים ומחיקת רישומים בעניין עבירה על רקע מחאות יוצאי אתיופיה, של חברת הכנסת פנינה תמנו. בהצעה תמכו 26 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע לעצור את כל ההליכים הפליליים, בכל שלב בו הם מצויים, המנוהלים כלפי אזרחים, ביחס לעבירות שביצעו במסגרת המחאות כנגד האלימות המשטרתית כלפי יוצאי אתיופיה ב-2015 וב-2019, לרבות מחיקת הרישום הפלילי בגין אותן עבירות, זאת בכפוף לכך שבביצוע העבירה לא הייתה סכנה ממשית לחיי האדם, וכי לא נגזר על האזרח עונש מאסר בפועל.

מחאה נגד אי-שוויון

בדברי ההסבר להצעה נכתב כך: "בשתי ההפגנות הגדולות האחרונות שהתקיימו בישראל, בהן קהילת יוצאי אתיופיה יצאה לרחובות על מנת למחות כנגד אי-שוויון ונגד אלימות משטרתית, פיזור ההפגנות הגיע לכדי אלימות קשה כנגד המוחים, שכללה בין היתר מכות מאלות, דריסה על ידי סוסים, השלכת רימוני הלם וגז מדמיע ודוגמאות רבות נוספות.

בסופן של ההפגנות, אלפי אזרחים נעצרו, ונגד רבים מהם אף הוגשו כתבי אישום, וזאת רק בשל דרישתם לשוויון מרשויות המדינה. אלימות זו אשר במקרים רבים גם כוונה כנגד צעירים, משפיעה על עתידם התעסוקתי ועל תדמיתם. הצעת חוק זו מבקשת לעכב הליכים התלויים ועומדים ולמחוק רישום פלילי למי שהואשם או הורשע בגין עבירות שביצע במסגרת המחאות של בני הקהילה בשנים 2015 ו-2019".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות