בית המשפט דחה בקשת הממונה להחליף את כונסי סלטי מיקי

נדחתה בקשת הממונה להחליף את כונסי הנכסים שמונו למפעל סלטי מיקי
נעמה כהן |

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, מסר אתמול את ההחלטה בתיק חדלות פירעון של חברת סלטי מיקי, השופט אורנשטיין, דחה את בקשת הממונה להחליף את כונסי הנכסים שמונו למפעל סלטי מיקי.

בית המשפט קבע שככלל יש לקבל את עמדת הממונה באשר לזהות בעלי התפקיד שיתמנו בהליכי חדלות פירעון ובטרם החלטת המינוי, כמתחייב לפי החוק החדש.

עם זאת במקרים חריגים, שבהם מתעורר חשש שאם ימתין בית המשפט עד לקבלת עמדת הממונה, יהיה פרסום על הבקשה, כך שנושים, בעלי החברה ואחרים יגרמו להברחת רכוש החברה ובאופן שיגרם נזק בלתי הפיך.

זאת על ניסיון העבר במצבים דומים שבהם משך הזמן שמאז הגשת הבקשה ועד ההחלטה, נעלם בדרכים עלומות רכוש של החברה וה"סוסים ברחו מהאורווה".

השופט אורנשטיין גם הבהיר כי המטרות העיקריות בחוק החדש הן לאפשר את שיקום החייב או החברה וכן להגדיל את קופת הנושים שנפגעו. ככל שבית המשפט במקרים חריגים ימתין לקבלת עמדת הממונה, וקיים חשש שמטרה עיקרית זו תסוכל, נכון יהיה למנות את בעלי התפקיד ללא דחוי ומבלי להמתין לעמדת הממונה. הדבר נכון במיוחד בחברות בעלות עסק פעיל, בעלות מלאי וציוד שניתן להעלימו בקלות יחסית מעיני הנושים.

בית המשפט גם קיבל את טענות המבקשים שאין לעת הזו פרטי התקשרות עם הממונה מחוץ לשעות העבודה כך שמשמעות ההמתנה לקבלת עמדתו היא למחרת היום.

עוד נקבע שכאשר מדובר בבקשה שמגיש נושה מובטח לפי שעבוד, יש להתחשב גם בהסכמה של החברה למנוי המוצע וכמתחייב בחוזה שבין הצדדים.

הודגש שבמקרה זה לא הייתה לממונה כל הסתייגות אישית מזהות כונסי הנכסים שמונו וכי עובדי החברה תומכים בכונסי הנכסים שמונו שפעלו רבות להמשך העסקתם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות