הגן על כבודו של ראש הממשלה בגידופים וחוייב באלפי שקלים

תומך של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בגידופים, לכתבה שפורסמה באתר שמאלני ונתבע על לשון הרע ידי כותב המאמר ובית המשפט בהרצליה קבע כי דבריו היוו לשון הרע וחייב אותו בתשלום של 12,500 אלף שקל.
נעמה כהן |

לפני כשלוש שנים פורסם מאמר באתר ה'גדה השמאלית' שהינו במה רעיונית שמאלית לביקורת המציאות החברתית והפוליטית בישראל. המאמר היה מאמר ביקורתי על ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, במסגרתו הכותב השווה את פעולות ראש הממשלה בשנים האחרונות לפעולות הצורר אדולף היטלר בשנים 1931-1933.

בעקבות המאמר פרסם אחד מתומכי ראש הממשלה, תגובות למאמר באתר וברשת החברתית "פייסבוק". כאשר במסגרת פרסום זה כינה את כותב המאמר בין היתר, "ארכי נאצי" ו-"טיפוס היטלראי מובהק". במקביל הוא פרסם גם תגובה למאמר זה בפייסבוק, במסגרתה הוא כתב בין היתר, כי "לגבלס יש יורשים, וכותב המאמר הוא הבכיר שבהם" וכן חזר על דבריו מהפרסום באתר. כעבור מספר חודשים נכתב על ידי אותו אדם מאמר נוסף והפעם פרסם הנתבע תגובה למאמר בו הוא כינה את כותבו: "אנטישמי ארור שכמוך".

בעקבות כך כותב המאמר הגיש תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים, בה הוא ציין כי הפרסומים מהווים לשון הרע כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע ונועדו כדי להשפילו, לבזותו וכן לפגוע במשרתו ובמשלח ידו והפרסומים והאמור בהם אינם אמת והנתבע לא הוכיח ואף לא ניסה להוכיח כי דבריו הינם אמת.

כותב התגובות טען כי פרסומיו על אודות אופיו של התובע מוגנים מכוח הגנת אמת הפרסום. וציין כי בין היתר, התובע הוא "טיפוס היטלראי מובהק", "ממשיך דרכו של גבלס" ו-"ארכי נאצי" ונימק את טענתו בכך שמאמר התובע הינו "שקר בוטה, מסית" וכן מסכן את קיומה של מדינת ישראל.

השופט גלעד הס, קיבל בסופו של דבר את התביעה ופסק פיצויים בסך עשרת אלפים שקלים ועוד 2500 שקלים שכר טירחת עורך דין והוצאות. "הביטויים שפרסם הנתבע כנגד התובע אינם רק גידוף שנאמר בעידנא דריתחא, אלא תיאור אופיו של התובע, דרך התנהגותו ופועלו. מילים אלו לא נאמרו רק על מנת להעליב את התובע כגידוף, אלא מטרתן ליחס לתובע תכונות זהות לבכירי הנאצים וזאת על מנת לבזותו ולהשפילו ולא רק לקללו", כתב השופט הס בפסק הדין והוסיף: "הביטויים האמורים לעיל מהווים בעיני ללא כל ספק לשון הרע כהגדרתה בסעיף 1 לחוק איסור לשון הרע, ונועדו בכדי להשפיל ולבזות את התובע בקרב הציבור. אבהיר ואחדד כי לא התרשמתי כי מדובר בקללה או בגידוף שנאמרו בשעת כעס או מתח, אלא במילים מחושבות של הנתבע שמטרתן לפגוע בתובע על ידי ייחוס תכונות ומעשים רעים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות