מתחזה לעורך דין

לשכת עורכי הדין פנתה למשטרה בדרישה לבצע חקירה דחופה נגד אזרח מאשדוד המתחזה כעורך דין ופועל לייצג לקוחות בבתי משפט באזור הדרום
יעל חן |

עניינו של תושב אשדוד טופל בוועדה להגנת המקצוע בראשותו של המשנה לראש הלשכה, עו"ד יוסף ויצמן, בשל תלונות על התחזות והסגת גבול מקצוע עריכת דין. מהתשתית הראייתית עולה, כי אדם זה מציג עצמו כעורך דין,  חותם על מסמכי בית דין כעורך דין, ואף מייצג לקוחות שתיקיהם מנוהלים בבית משפט השלום באשדוד ובבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

מחומר הראיות עולה, כי האדון המתחזה לעורך דין אף הודה במפורש, כי הוא עורך דין מטעם עצמו מבלי שקיבל רישיון על פי החוק ותוך כפירה בהוראות החוק שהקנה ללשכת עורכי הדין את הסמכות ליתן רישיונות לעסוק בעריכת דין. הלה אף ביקש מבית המשפט, שלא ימנע ממנו להמשיך בניהול החקירה הנגדית בתיק כעורך דין.

עקב קיומה של תשתית ראייתית לביצוע עבירות התחזות כעורך דין והסגת גבול המקצוע פנתה הוועדה להגנת המקצוע למשטרת ישראל בדרישה לביצוע חקירה דחופה בעניינו של תושב אשדוד זה והעברת ממצאיה במידת הצורך לטיפול רשויות התביעה לצורך הגשת כתב אישום נגדו.

 width=
עו"ד יוסף ויצמן

יו"ר הוועדה, עו"ד יוסף ויצמן, הסביר במכתב מטעם הוועדה, כי מן התשתית הראייתית עולה, שאין כל צל של ספק בכך שאותו אדם נשוא התלונה מודע לכך שאינו עורך דין, ועל אף זאת הציג עצמו כעורך דין והסיג את גבול המקצוע בעשותו פעולות שיוחדו לעורך דין מכוח סעיף 20 לחוק הלשכה.

במקביל וכאמצעי אכיפה נוסף ויעיל, העבירה הוועדה עותק מהתלונה לנשיאת בימ"ש המחוזי בבאר שבע ולסגנית נשיא בימ"ש השלום באשדוד, שם נוהג המתחזה לכאורה להופיע, על מנת שינחו את השופטים בבתי משפט אלה להימנע מלאפשר לנילון לייצג בשל כך שאין לו רישיון עו"ד.

 width=
עו"ד אבי חימי פלאש90

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, אמר, כי מדובר בחשדות חמורים, שמלבד היותם תשתית ראייתית לביצוע מעשי מרמה והונאה, מבססים את יסודותיהן של עבירת ההתחזות כעו"ד ועבירת הסגת גבול מקצוע עריכת דין. הלשכה תעשה כל שביכולתה על מנת שרשויות האכיפה ימצו את הדין נגד מי שפועל במצח נחושה להתחזות כעורך דין ולהסיג את גבול המקצוע, ובכך עלול לגרום נזק לציבור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות