מי אתה בן כהן? העבריין שנמצא מת בביתו השבוע

כהן נולד ברמת עמידר שברמת גן ולמד בבית ספר אורט בעיר. את דרכו בעולם העבריינות התחיל תחת חסותו של יוסי הררי. בראשית שנות ה-90, כשהררי ואחיו התאום רוני עמדו בראש ארגון הפשע "כנופיית רמת עמידר", החל כהן לפעול בשליחותם. לצידו פעלו העבריינים אמיר זכריה ועמיר מולנר, בן גילו של כהן, שלימים הפך לראש ארגון פשע. השניים נעצרו מספר פעמים, לאחר שנחשדו במעורבות בסחיטות באיומים, גביית דמי חסות ותקיפות מחמירות.השבוע נמצא מת בביתו כנראה כתוצאה ממנת יתר.
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
בן כהן

ביום קיצי, בתחילת חודש אוגוסט שנה שעברה התרחשה דרמה באחד הרחובות היוקרתיים והשלווים של צפון תל אביב: שני כלי רכב נצמדו לעיני עוברים ושבים למכונית סקודה שנסעה ברחוב פנקס בצפון תל אביב, וחסמו את נתיב נסיעתה. יושבי המכונית שהבחינו בסכנה האורבת להם נדרכו, אלא שאז הגיחו חמושים משני כלי הרכב ונהג הסקודה לא הצליח לחמוק. החוסמים היו למעשה בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז תל אביב. במכונית הסקודה ישב העבריין בן כהן. הם החלו לתשאל אותו במסגרת הפיקוח ההדוק של המשטרה כלפיו.

בדיוק עשרה ימים אחר כך נראה כי התרגיל המשטרתי חזר על עצמו בסמוך לאותו המקום נצמד אופנוע למכוניתו של בן כהן אלא שהפעם רוכבי האופנוע לא היו שוטרים שני רוכבי אופנוע שנצמדו למכוניתו ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, ליד כיכר המדינה, היו מתנקשים שפתחו בירי לאור יום. כהן לא היה ברכב באותה עת, אך המחסלים לא ידעו זאת. זו הפעם השנייה בה חמק כהן ממוות בטוח, אבל גם במשטרה וגם בעולם העברייני הבינו כי האיש חי על זמן שאול, אלא אם כן יעשה מהפך בחייו או בהתנהלותו.

 

כהן ניצל מניסיון התנקשות בינואר 2016 כשמטען חבלה שהוצמד למכוניתו התפוצץ, בזמן קצר אחרי שיצא מביתו אז במתחם צמרות בתל אביב. כהן אמנם ניצל, אך נפצע באורח קשה ואיבד את שתי רגליו בפיצוץ. המטען הופעל בעת שמכונית הוולו בה ישב הגיעה לסמוך למחלף ארלוזורוב המטען ריסק את הרכב וגרם לפציעה קשה של כל יושבי הרכב בהם המאבטח של כהן התמונה שבן מדמם מחולץ מכלי הרכב מודע למצבו הגופני אחרי הפציעה שבה נקטעו שתי רגליו והוא אומר למטפלים בשטח כי כך אינו רוצה לחיות פורסמה פעם אחר פעם בכלי התיקשורת.

 

למרות המוניטין של עבריין קשוח ואלים כהן הרבה להתראיין לתיקשורת ופעם אחר פעם לא הסתיר בשיחות עם כתבי הפלילים את החשש שלו כי ינסו לפגוע בו פעם נוספת.

אבל השבוע הבינו במשטרת תל אביב שבן כהן היה אחד היעדים המרכזיים של יחידת הימ״ ר המחוזית כי עידן בן כהן חלף מעולם הפשע הישראלי כהן, שהיה במותו בן 44, נמצא ללא רוח חיים בביתו ככל הנראה מת מוות טבעי חוקרי המשטרה בודקים גם את האפשרות שמת ממנת יתר של סם.

לאחר נסיון ההתנקשות הראשון בן כהן התנייד על גבי שתי פרוטזות ( רגליים מלאכותיות) והן הפכו לסוג של סימן היכר שלו גם כשהובא לבית משפט הוא הגיע עם מכנס קצר והציג את הפרוסות כחלק בלתי נפרד מגופו החדש.

 

 width=

בן החל את דרכו בעולם העברייני כבר מגיל צעיר מאוד כאחד מהנערים שגדלו לרגליו דל יעקוב אלפרון. בתיכון הוא למד בתיכון "אורט" ברמת גן. כבר בתחילת שנות ה-90 הצטרף לכנופיית רמת עמידר ופעל תחת האחים יוסי ורוני הררי. בראשית הדרך היה בן חסותו של יוסי בזמן שהכנופיה נלחמה נגד יריביה מפרדס כץ. כהן נחשב אז לדמות דומיננטית בכנופיה, לצד אמיר זכריה, ונחשב החונך של עמיר מולנר.

 

 width=

בתקופה זו נוצרו גם הקשרים הטובים עם העבריין הבכיר יעקב אלפרון.

שמו של כהן התפרסם בעולם התחתון כשיצא יחד עם נתן חנן ללוס אנג'לס כדי לרצוח את אלון גלעד. למשטרה הגיע מידע כי השניים פועלים בשליחות פליקס אבוטבול מנתניה כדי לחסל את גלעד.

שוטרים יצאו בעקבות השניים, אולם הם הספיקו להגיע לביתו של גלעד וכשזה פתח את הדלת הם הכו אותו למוות במהלומות אגרופים. אחר כך גלגלו את גופתו בתוך שטיח, הכניסו אותה למכוניתו ונסעו איתה לחניון נמל התעופה בלוס אנגלס שם הותירו את המכונית ובה הגופה. השניים נעצרו, אולם בסופו של דבר חתם כהן על עסקת טיעון, סעיף הרצח נמחק והוא נשלח לשבע שנות מאסר.

 

 width=

כהן, היה שחקן לשחק כדורגל בקבוצת הכוח רמת גן מבנה גופו הגדול והפיזיות שלו סייעו לו גם על כר הדשא. אבל גם במגרשי הכדורגל נקשר שמו לצד העברייני שבו עסק פרשת יובל נעים שזעזע את עולם הכדורגל המקומי כאשר בהפועל פתח תקווה. ביוני 2011 עלה חשד שאיים כהן על בעלי הקבוצה, גל חצור. נעים, שהיה מאמן הקבוצה, פוטר על ידי האחרון. כיממה אחר כך נקבעה פגישה בין השניים אליה הגיע נעים עם כהן. לדברי חצור הוא הרגיש מאוים בפתח הפגישה. כהן היה מעורב גם בפרשת יבואני מכוניות הסובארו בעשור שעבר.

ב-2009 הושלכו רימון הלם ואחר יומים רימון רסס על סניף המרכזי של סוכנות הרכב ברחוב המסגר בתל אביב. מצלמות האבטחה תיעדו באחד המקרים את החשודים בהשלכות הרימון. השניים, תושבי רמת גן, הפלילו בחדר החקירות של ימ״ ר תל אביב את כהן שנעצר ובעקבות חתימת הסכם טיעון הורשע בהחזקת חומרי חבלה ונגזר עליו עונש קל של שנת מאסר. במשטרה סברו כי הרקע למעשה הוא חוב כספי בשוק האפור של בעלי הסוכנות שכהן היה ערב לו. כהן היה אדם גדול ממדים וקנה לעצמו שם של אדם שהולך עד הקצה.

בעולם העברייני מספרים כי הוא לא בחל בדבר כדי לגבות חובות במסגרת פעילותו בשוק האפור. הוא נהג לגבות דמי חסות באלימות. והוא נחשב לאכזרי ואלים במיוחד גם בנוף העברייני הישראלי על פי המידע המודיעיני שמצוי בידי המשטרה – בשל כך הוא צבר לו גם אויבים כשפעל באזורים של כנופיות וארגוני פשיעה אחרים. ״ הוא הלך עד הסוף רב והסתכסך בלי חשבון ״ אמר עבריין בכיר לאחר נסיון ההתנקשות הראשון שכאמור על פי ההערכות, היריבויות הללו היו גם הרקע לניסיון החיסול ממנו ניצל ב2016.

לאחר נסיון ההתנקשות ובעודו מחלים ומשתקם מצא עצמו בן כהן מסובך לאחר שמטופלת בבית החולים סיפרה כי בן כהן תקף אותה מינית ואף ניסה לכפות עצמו עליה. הוא נעצר ונחקר ממושכות בפרשה.

 

אתמול הובא כהן לקבורה עם מותו נקברו גם כך נראה תיקי ודוחות המודעין הרבים של המשטרה שנפתחו בשנים האחרונות ועסקו בעבריין הכרזמתי, האלים, המסוכן אבל גם השרמנטי שאהב את החיים הטובים ואת אור הזרקורים.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות