העונש הקל שקיבל חרדי שהיכה את אשתו כי חשד שמחללת שבת

עונש קל של 200 שעות עבודה לתועלת הציבור גזר בית המשפט השלום בירושלים על גבר שהכה איים והתעלל באשתו בין היתר על רקע החשד שלו כי היא חיללה שבת.
נעמה כהן |

כתב האישום שהוגש על ידי לשכת התביעות של מחוז ירושלים במשטרה מתואר כי בני הזוג המשתייכים לקהילה החרדית נישאו לפני כעשור והם מתגוררים בשכונת שמואל הנביא בירושלים.

על פי כתב האישום אירוע האלימות החל ונמשך ביום שישי ערב שבת בראשית שנה שעברה, כאשר על פי המתואר בכתב האישום הבעל בישל במטבח הבית, אשתו חלפה לידו, הוא דחף אותה לכיוון דלת ארון מטבח ופגע בה. בהמשך, כשעברה שוב לידו, דחף לכיוון גופה את דלת המקרר ופגע בה בשנית.

למחרת במוצאי שבת, כאשר חזרה האשה הביתה משיעור תורה, בעלה לקח מכיסה את הטלפון הנייד שלה והתעצבן כי חיללה את השבת. הבעל איים על אשתו בהנפת ידו מעלה מספר פעמים, תוך שהיא מתכופפת ומתחננת כי לא ירביץ לה. לאחר מכן האשה ברחה מהבית לבית חברתה.

בהמשך, כך על פי כתב האישום, התקשרה האשה לאחותה וזו מסרה לה, כי בעלה שלח לה מיסרון ובו נכתב: "בקיצור ממליץ לך להודיע לה שאין לה מה לחפש אצלי בבית… ושתארוז את הדברים שלה כמה שיותר מהר… אחרת אני אשרוף אותה חיה". האישה מסרה תלונה במשטרה וכחודשיים לאחר מכן, מחלקת התביעות של המשטרה הגישה נגד הבעל כתב אישום המייחס לו תקיפת בת זוג ואיומים. בנוסף הואשם כי כחודש קודם לתקרית, הכה אותה באגרוף וגרם לה חבלה מתחת לעין.

בתחילת השבוע, השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים, גזר על הבעל עונש של 45 ימי מאסר על תנאי וכן 200 שעות שירות לתועלת הציבור (של"ץ).

הבעל טען בבית המשפט כי התגלע ויכוח בינו לבין אשתו סביב ההכנות לשבת, ויכוח סוער ותוקפני המאופיין באלימות הדדית. לדבריו, בתוך להט הויכוח, דחף את דלת הארון וזו פגעה באשתו. בהתייחסותו לאישום השני באירוע במוצאי שבת, מסר כי גילה שאשתו לא שמרה על כבוד השבת. הוא טען כי לא הכה אותה, אלא זרק את מכשיר הפלאפון שלה – וביטא חרטה על התנהלותו.

"העבירות אותן עבר הנאשם פוגעות במרקם הרגיש ביותר של חיינו – היחסים בין בני משפחה המקיימים קשרים קרובים, מטבע הדברים" אמר השופט ריכטר בטרם גזר את עונשו. "פגיעה באדם בתוך ביתו יורדת לשורש חירותו של אדם ולתחושת הביטחון שלו, שכן אם בביתו לא יחוש בטוח, כיצד יוכל לחוש בטוח ביתר מעגלי חייו? מכאן שיש לייחס לפגיעות מסוג זה חומרה יתירה".כתב בהחלטתו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות