שיחה אישית עם עורך דין ניר יסלוביץ

עו"ד ניר יסלוביץ
עו"ד ניר יסלוביץ

במבט ראשון הבית של עו"ד יסלוביץ לא מסגיר בשום צורה שגר בו אדם ש"חי על הקו", דירה מרווחת עם צעצועי ילדים מפוזרים על הרצפה ומטבח שוקק, הריהוט יוקרתי אך מזמין, ובמרפסת הפתח תקוואית מחכה לי עו"ד יסלוביץ בחולצת טי אך עדיין במכנסיים המחויטים, "הגעתי לפני עשר דקות" הוא מחייך אלי כשאני סוקרת את הסביבה, הוא מדבר ברוך וחוסר פורמליות שכמו מנותקים מהתדמית התקשורתית האגרסיבית שנוצרה לו.

יסודות איתנים
"נולדתי וגדלתי בקריית אתא. אמי, ניהלה דוכן תכשיטים בקניון 'קיריון', ואבי, יהושע, עבד בחברת ההסעות 'המסיעים' שסבי ייסד בקריית אתא. עם הזמן אבי החל לעבוד כמנהל בחברה. מבחינה כלכלית היינו אמידים. עד היום כשאני מגיע לבקר את הוריי, דבר שאני מקפיד לעשותו בכל שבוע, אני שומע אנשים  'אני זוכר את סבא שלך, מעשירי קריית אתא'. אבל כילד מעולם לא תפסתי אותנו כמשפחה עשירה, היינו אנשים רגילים לחלוטין, אני משייך את זה בעיקר לצניעות של הוריי, באיסור הגורף לנקר עיניים.
"אף פעם לא אהבתי מסגרות" מעיד על עצמו יסלוביץ "כנער העדפתי את מגרש הכדורעף  על פני הכיתה. לא היססתי לומר למבוגרים ממני מה אני חושב או על השיטה עד שבגיל 16 קבלתי אולטימטום – שפר את הציונים או תשאר כיתה, כך מצאתי את עצמי בבית הספר אנקורי בחיפה, זו היתה שנת המהפך מבחינתי, מנהלת בית הספר דיטה החליטה שהיא מאמצת אותו ומעמתת אותי עם כל האתגרים האפשריים, מנער ששנא ללמוד הפכתי אדם שכל הזמן שואף להתפתח ולהרחיב את אופקיו"

המשיכה לפלילים
"במהלך שירותי הצבאי  הבנתי כמה היכולת לעמוד מול קהל ולהניע אותו או להניא אותו הם משמעותיים, היכולת הזו היא שהובילה אותי במהלך הלימודים במכללת נתניה, שלימים הפכתי מרצה בה"

להיות סניגור זה לחיות בכוננות מבצעית 24/7
אפילו לשירותים אני נכנס עם הטלפון, זמינות היא ערך עליון בחייו של סניגור פלילי, כל תיק שאני עובד עליו מייצר הזדהות ודורש טוטאליות, זו הסיבה שאני עובד עם מתמחה בלבד, כך הכול על כתפיי. אבל הלקוחות מעדיפים את זה ככה. מי שבא לעו"ד פלילי רוצה רק אותו ולא שמישהו אחר יטפל לו בתיק.
אשקר אם אומר שלאורח החיים האינטנסיבי הזה אין מחיר אבל אני מנסה לאזן בין בית לעבודה, משתדל לחזור הביתה בשעות סבירות, לשים את הטלפון בצד כדי לבלות איתם זמן נקי משיחות עבודה, כמה שניתן. אני מגיע לכל האירועים בבית הספר ובגן. אני אדחה דיונים ואזיז הכול, כי זה קדוש מבחינתי. לא אתן לילדיי לעבור ילדות עם אבא לא מחובר.
"הייעוד שלי והיעד שהצבתי לעצמי בתחום בו אני עוסק, הוא להיות לא פחות מן הסיכוי האחרון  של כל אדם הפוקד את משרדי וזיכוי הוא בבחינת ישועה. הדקות שחווה לאחר השגת זיכוי הן דקות מתוקות שמציפות אותי אושר עילאי ותחושת התרוממות רוח בלתי ניתנת לתיאור, הסבר והכלה". מעיד עורך הדין יסלוביץ, "התחום שלנו, מורכב ממספרי סיפורים ומוצאי פרצות, בכל מערכת יש את הפרצות שלה ואנחנו כסניגורים מחויבים לזהות את נקודות הכשל במערכת ולהציג אותם בצורה הנכונה והמדויקת ביותר"
כמי ששמו עולה בתחום הפלילי ומבצר את מעמדו כאחד מהמובילים בתחום, לעו"ד יסלוביץ תיקים מתוקשרים רבים, בין היתר מוביל עו"ד יסלוביץ את אחת הפרשות הפיננסיות המורכבות ביותר שהתרחשו בשנים האחרונות כשביום בהיר אחד פשטו חוקרי לה"ב על משרדי חברה הפועלת בשוק ההון, הצורך להגיב מהר ולפעול מהר יותר הם אלו שמכריעים את התיק, אבל התשוקה האמיתית שלו נמצאת מעבר לים, שם בתנאים כמעט בלתי אפשריים, מייצג עו"ד יסלוביץ ישראלים שהסתבכו בחו"ל, הנערים מקפריסין הם רק דוגמא אחת מני רבות בהן מייצג יסלוביץ שבימים אלו מבלה את ימיו על קו ונקובר ישראל, בזמן שהוא מלהטט בין פרשת "טלגראס" ובין המחויבות ללוחות זמנים קנדיים.
בשנתיים האחרונות ייצג עו"ד יסלוביץ עצורים ישראלים בכל העולם. זה התחיל עם משה הראל, שנעצר בקפריסין בחשד לניהול רשת לסחר באיברים, עבר דרך עמוס סילבר שנעצר במסגרת פרשת טלגראס בקייב, וגם אביחי דאעל שהואשם באינוס אשתו ונמלט לחו"ל.
"קפריסין נוחה יותר, גם מבחינת המנטליות וגם משום שזו טיסה קצרצרה כך שיכולתי למצוא זמן להיות עם משפחתי, למרות הלחצים האדירים שהופעלו מכל כיוון אפשרי, בארץ ובעולם"
כשאני תוהה אם אין לו בעיה מוסרית עם מעשי הנערים משיב יסלוביץ' "אני לא שופט את הלקוחות. אני רק בודק אם אני יכול לעזור להם; ובורר אותם לפי האפשרות שלי להתחבר אליהם ולהועיל להם. זה תפקידו של הסנגור. לסייע ללקוח, לא לשפוט אותו". ומוסיף "במבט לאחור היום כשאני עוקב מקרוב אחר משפטה של הצעירה הבריטית אני נחרד כל כך מהמחשבה שטיפול לא נכון בתיק או ספק קל שבקלים היו יכולים להוביל להרשעה של ילדים חפים מפשע"

"כל מה שנדרש לרוע בכדי לנצח הוא אנשים טובים שאינם עושים דבר" אדמונד ברק
"בעולם המשפט הפלילי נתקלים לא אחת ביחסי כוחות בין המערכת לאסיר, כאשר כמעט תמיד ידו של האדם על התחתונה מול " מספר עו"ד יסלוביץ "בין אם מדובר בחופשה, בין אם מדובר בביקורים ובין אם מדובר במפגשי התייחדות. כך למשל ייצגתי אסיר עולם שהורשע ברצח בדיון שהתגלגל והגיע לבית המשפט העליון, בשבתו כבג"צ. האסיר טען שעובדת סוציאלית, שניהלה עמו קשר אינטימי, הציבה לעצמה מטרה להתנקם בו ולהתנכל לו לאחר שהחליט להביא לסיומו של הקשר, באמצעות הגשת תלונה כוזבת למשטרה, לפיה הטריד אותה. הגשת העתירה לבג"צ הסתיימה ב- "סגירת" התיק הפלילי, ובחזרת המדינה מכתב האישום שהוגש נגדו.
לכל אורך תקופת בירור הדין, האמנתי בלב שלם בצדקת דבריו ובחפותו של הלקוח, אשר טרם הייצוג ניצב לבד מול מערכות חזקות כמו שירות בתי-הסוהר ומחלקת התביעות של משטרת ישראל".
"תפקידו של בית המשפט הוא עשיית צדק אך לא תמיד מורגש בסיומו של המשפט כי הצדק יוצא לאור" טוען עורך הדין יסלוביץ.

 פרשת טלגראס
"פרשה 420 המוכרת לציבור הרחב כפרשת טלגראס היא תיק שנופח מעבר לכל פרופורציה. אני מייצג שם את בראל לוי, נאשם מספר 1 בכתב האישום. ל הנאשמים בטלגראס, ללא יוצא מהכלל, אלה בחורים מבריקים – אחד למד רפואה, הלקוח שלי יוצא יחידת 8200 – שחרתו על דגלם את נושא 'אי-ההפללה' או הלגליזציה של הקנאביס. הם ראו בעבודתם בטלגראס שליחות. אף אחד לא נהיה מיליונר מהעבודה בטלגראס. לקחו סטארטאפ של חבורת צעירים שתפעלו את האפליקציה, והפכו אותם לסוחרי סמים, ולארגון פשע. זה מה שמשך אותי להיכנס לתיק – הרצון להציג את התמונה האמיתית, שהיא לא קרובה ולא דומה לארגון פשע.
"אני מקווה שהסיפור הזה, שהגיע לממדים אדירים, יקבל את הנופך האמיתי שלו. לא היה ארגון פשיעה, אין פה אנשים שגרפו הון לכיסם, לא היה שום שימוש באלימות של טלגראס, לא כלפי המשתמשים של האפליקציה, וגם הסוחרים עצמם שהיו בטלגראס לא נקטו אלימות. הסיפור של התביעה אולי נשמע מסעיר, אבל זו לא המציאות".

https://www.facebook.com/nirylaw/videos/2554904817878762/


"אמת מארץ תצמח וצדק משמים נשקף
." תהילים פ"ה
 "זה לא משנה בכמה ביקורי אסירים אהיה, תמיד לנגד עיני רק דבר אחד, כלא זה דבר נורא, אנשים שנכנסים בשערי הכלא יוצאים אחרים לגמרי, את מכירה את זה שלנשים הריוניות יש תנועה מיוחדת רק שלהן כשהן מלטפות את עובר דרך הבטן?  אז התנועה המיוחדת של עצירים היא ישיבה כשהם רכונים קדימה מעט, והידיים שלהם פרושות קדימה במו שקורה מאד מהר,
כמו שאין מטבע שאין לו שני צדדים, כך גם אין חשוד שאין לו סיכוי ואין פשע שאין בו קורבן, לפני מספר שבועות קיבלתי שיחת טלפון על הקו היה אביה של א, ילדה בת 13 שעברה אונס אכזרי על ידי ארבעה נערים בבית הספר בו למדה, המשטרה וגופי האכיפה לתחושת המשפחה לא חוקרים לעומק ובאינטנסיביות הנדרשת את המקרה, מובן מאליו שהתנדבתי לייצג את א' ומשפחתה.
ילדה בת 13 ביישוב קטנטן בדרום, מתעמתת בתחנת המשטרה עם התוקפים שלה, והתיק מתנהל בעצלתיים, המשטרה גם לאחר זיהוי ודאי במסדר משחררת את הצעירים לביתם, לבית הספר, למגרש המשחקים והלקוחה שלי כלואה בבית, זה פשוט אבסורד, התיק הזה מדיר שינה מעיני.
הנערה התלוננה לפני כחודשיים כי מאז תחילת שנת הלימודים ארבעה נערים מכיתה י"א בית הספר לקחו אותה בהפסקות למקלט, שם אנסו אותה ותיעדו את המעשים. כעת, ההערכה היא שהתיק ייסגר ולא יוגשו כתבי אישום נגד הקטינים החשודים. הנערה שהתלוננה ציינה כי היא לא מכירה את הנערים בשמותיהם, אך טענה כי תזהה אותם. לאורך החקירה בוצעו מספר מסדרי זיהוי, במסגרתם זיהתה שניים מהחשודים כמי שהיו מעורבים במעשה. אולם הם שוחררו ממעצר וכאמור בסוף השבוע החקירה הסתיימה כשזהותם של שניים מהחשודים כלל אינה ידועה
"מתוך ארבעה חשודים זיהתה המשטרה רק שניים, ולאורך כל החקירה התנהלו ברשלנות לכל הפחות, בידי המשטרה יש ראיות פורנזיות שנכון לשעה זו איננו יודעים כלל אם נבדקו, אמש פניתי למ"מ המפכ"ל בדרישה להעביר החקירה לימ"ר מרכז וזאת לאור מחדלים רבים עליהם הצבענו, הודעה זו שפרסמה דוברות המשטרה בנגב מפתיעה ומקוממת ומעלה ניחוח של התחמקות, למען הסר ספק מרשתי הסמיכה אותי להגיע עד לערכאה הגבוהה ביותר בישראל כדי שימוצה הדין עם הפוגעים בה"

https://www.facebook.com/HaolamHaboker/videos/2447572588856759/

מה בעיניך הופך עורך דין לעורך דין טוב באמת בתחומך?
"תפיסת השירות והחתירה האישית הבלתי מתפשרת לטיפול האיכותי והמקצועי ביותר מבוססת על ההכרה בכך, שלאור הדינאמיות והקצב המהיר של השינויים והחידושים בעולם המשפט, כפי שקורה היום, הניסיון אינו יכול עוד לשמש מורה טוב – כי אם דווקא שבירת המוסכמות, ראייה קדימה, חידוש ויצירתיות. ועל כן, אני דוגל ומאמין בחדשנות ויצירתיות מחשבתית כאסטרטגיית ההצלחה היחידה בעולם המשפט הדינאמי בן ימינו.
על כל עו"ד לשנן לדעתי את האמור  באיגרת שקרויה 'איגרת הרמב"ן', איגרת בה הוא מתמצתת את תפיסת העולם הפילוסופית של הרמב"ן. העצה הכי טובה שאני יכול לייעץ לחברי זה להקפיד על שלושה דברים בהתאם להמלצת הרמב"ן: הסרת הכעס, חובת הענווה ודרך ההתייחסות אל הזולת".

אחד מהראיונות התכופים בתקשורת

כעורך דין מוביל בתחומו אתה מרגיש שיש לך להיכן להתקדם?
"אנחנו חיים במדינה שבה אחוזי הזיכוי אפסיים, לפחות על פי הנתונים המתפרסמים מעת לעת דבר שבעיני מעוות את תפיסת המציאות כלפי החשודים, יש בישראל חפים מפשע שנפלו בין הכסאות, מזה מספר חודשים אני שוקד על הקמת פרויקט חפות ישראלי, כזה שיכלול צוות שמכיל מומחים לפורנזיקה ועמיתים מוערכים מתחום המשפט הפלילי, אין לי ספק כי באמצעות בחינה אוביקטיבית עם עיניים 'טריות' נגלה שיש בישראל מקום לעשרות זיכויים"
לו היית פורש כיום מהמקצוע, מה היית עושה במקום?
אין ספק שהייתי הולך להיות מורה. אני סבור שתפקיד המורה בישראל הינו המקצוע החשוב ביותר שמעצב את דור העתיד של המדינה.  לא אחת אני מתנדב לתת הרצאות בבית הספר של בני מתוך הבנה שמאגר האנרגיה הכי גדול שלנו הינו הילדים שלנו של כולנו ,ומן הראוי שלא נשכח אף פעם את כלל היסוד הנ"ל.
לסיום, אתה עוסק בפרשיות כל כך מורכבות ומסובכות. מה אתה עושה כדי לנקות את עצמך מהם בסוף היום?
 "השאלה הכי חשובה מתחילת הראיון"  מחייך עורך הדין יסלוביץ " כשאני מרגיש מחנק אני תמיד פונה לריצה ולספורט. הפעילות הספורטיבית גורמת לי לנקות את הראש מהפעילות היומיומית ולקבל רעיונות חדשים לתיקים השונים המתנהלים במשרדי".

במהלך ריצת מרתון
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות