חפץ הגיע באופן מפתיע לדיון בענין הבקשה להסרת צו איסור פירסום בענין חומרי החקירה הקשורה בו

בבית משפט השלום בתל-אביב התנהל הדיון בבקשת "גלובס" ו"הארץ" להתיר לפרסם חלק מהפרטים על תרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ, שהפך בהמשך לעד מדינה בתיק 4000. את "גלובס" מייצגת בהליך עו"ד אוריין אשכולי ממשרד יורם מושקט. "גלובס" מבקש לפרסם רק חלק מהפרטים ויפעל למניעת פגיעה בפרטיות של המעורבים. 
רונן חן |
ניר חפץ עד מדינה

"אסור שהדיון הזה יהיה פתוח. זאת שערוריה. "השופט הזה שופך את דמי". חפץ צעק על השופט: "דמי יהיה על ידיך! דם ישפך! דם אמיתי". כך התפרץ עד המדינה ניר חפץ לעבר השופט עלאא מסארווה. חפץ שמר על זכות השתיקה מול התקשורת מאז נעצר בפרשת 4000.

‏נציג הפרקליטות, עו"ד אמיר טבנקין, הביע התנגדות נחרצת לבקשות הפרסום. לדבריו, "יש פער משמעותי של מידע שעדיין לא פורסם. יש פרטים שמשליכים גם על עד המדינה חפץ ולא נחשפו". השופט עלאא מסארווה, שדן בבקשה, אמר: "השאלה היא אם אפשר לצמצם את הצו בשביל לאפשר דיון ציבורי בשאלה האם יש קשר בין פעולת החקירה לבין החתימה של הסכם עד המדינה. זה דיון בספירה הציבורית ולא רק בספירה המשפטית שאותה בודק היועמ"ש".

‏עו"ד אילן סופר מטעמו של ניר חפץ אמר בדיון: "יש להגן על ביטחונו של ניר חפץ ולא לפרסם את הפרטים. חפץ נתון תחת מתקפה מאורגנת על-ידי כוחות בעלי עניין בניצוחו של ראש ממשלת ישראל".

חפץ יצא מהאולם אחרי שעורכת הדין של צד ג' התבטאה על הפרשה וחשפה פרטים. חפץ לשופט: "אסור שהדיון הזה יהיה פתוח. זאת שערוריה. העיתונאים כותבים כל מילה. אתה רוצה להרוג אותי – תהרוג אותי".

בהמשך חפץ חזר לאולם, קם וצעק: "השופט הזה שופך את דמי". חפץ צעק על השופט: "דמי יהיה על ידיך! דם ישפך! דם אמיתי". חפץ טען שהעיתונאים הוציאו החוצה פרטים שאסור לפרסם.

‏עוה"ד של גלובס, אוריין אשכולי: "יש כאן אבסורד. שר המשפטים של מדינת ישראל חשף את הפרטים בכנסת ואנחנו לא רשאים לפרסם את מה שאמר".

השופט הודיע כי לא ייתן היום החלטה בבקשת הפרסום אלא במועד מאוחר יותר. ‏השופט לפרקליט טבנקין: "מה אתה חושב על פעולת החקירה שנעשתה לחפץ?". טבנקין: "היועמ"ש בודק את הנושא הזה וכשיקבל החלטה היא תפורסם. הוא הגורם המוסמך להשיב לשאלה". הדיון המשפטי הסוער בנוגע לאיסור הפרסום על הפרטים מחקירת עד המדינה, ניר חפץ, הסתיים ללא החלטה ב-17:20. פרטים שלפחות את חלקם רובכם כבר מכירים, רצים ברשתות החברתיות ובאתרים, ואפילו שר המשפטים פרסם אותם מעל דוכן הכנסת. החלטת השופט כאמור תנתן בהמשך.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות