משרד המשפטים הודיע: הקלות במבחני הלשכה

לאחר אחוזי המעבר הנמוכים בבחינות האחרונות והביקורת הציבורית, הוחלט היום על שורת הקלות לנבחנים: תוספת זמן, ביטול 'גזרת השליש' וצמצום רשימת החקיקה
מסמכים מסמך נייר חתימה עפרון כתיבה נייר
אילוסטרציה shutterstock

משרד המשפטים הודיע היום על הקלות לנבחנים בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין.

ההחלטה התקבלה במהלך ישיבה בהשתתפות שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה ויו"ר הוועדה הבוחנת השופט שאול שוחט, ובעקבות שיחה שערכה השרה עם נציגי הנבחנים.

ההקלות שיזכו הנבחנים החל מהבחינה הבאה הם תוספת זמן של יותר משעה, צמצום רשימת החיקוקים וחלוקתה לפרק הדיוני בנפרד ולפרק המהותי בנפרד, והבשורה הגדולה ביותר היא ביטול "גזירת השליש" – עד היום הנבחנים נדרשו לענות נכון לפחות על שליש מהשאלות בכל פרק, מבלי קשר לציון שקיבלו בבחינה.

כך שהיו מקרים בהם נבחנים קיבלו יותר מ-65 שהוא ציון המעבר, אך בכל זאת נכשלו. החל מהבחינה הבאה הפרמטר היחיד למעבר הבחינה יהיה הציון המצטבר.

בנוסף, הודיעה השרה שקד, כי תבחן את האפשרות להכניס בחינה בתום השנה ראשונה של לימודי המשפטים, באופן שהסטודנטים יוכלו לדעת כבר בתחילת לימודיהם האם הם יוכלו לשמש בתום מסלול הלימודים וההתמחות כעורכי דין או שימשיכו בלימודי משפטים לתואר אקדמי בלבד בידיעה שיסיימו כמשפטנים. השרה שקד תקים בחודש הקרוב ועדה ציבורית שכוללת את נציגי האקדמיה, נציגי הלשכה ונציגי הסטודנטים שיגישו המלצות בנושא. טרם הוחלט מי יאייש את הוועדה.

שרת המשפטים איילת שקד מסרה: "אין זה סוד שמקצוע עריכת הדין מוצף. עם זאת בחינת ההסמכה צריכה להיות הוגנת ולבחון באופן אמיתי את הידע של המתמחים. דבר זה יושג באמצעות ההקלות עליהם סיכמנו. כמו כן על מנת למנוע עוגמת נפש לעתיד, בחינה בתום שנה א' מהווה פתרון אפשרי. משכך אפעל ליישמה בהתאם למסקנות הועדה".
לשכת עורכי הדין מסרה בתגובה: "הודעת משרד המשפטים ושרת המשפטים מדברת בעד עצמה ומפרטת את ההסכמות שהושגו על דעת כל הצדדים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות