האוטובוס התעכב, הנוסעים פוצו בכ-5,000 ש"ח

מתקשים לעמוד בתנאי החוזה עם משרד התחבורה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

משפחה בת 6 נפשות תבעה לאחרונה את חברת התחבורה הציבורית "נתיב אקספרס".

התובעים טענו כי בנסיעה בקו 984 מבני ברק לצפת, התעכב האוטובוס למשך שעתיים בעקבות תקלה, וכך במקום להגיע ליעדם בשעה 2:00, הם הגיעו רק בשעה 4:00 לפנות בוקר.

לפסק הדין המלא לחצו כאן

התובעים טענו כי החברה הפרה את חובתה לתת להם שירות נאות ותבעו לקבל פיצוי על סך 8,900 ש"ח.

החברה לא חלקה על טענות התובעים בדבר התקלה באוטובוס והעיכוב בנסיעה, אך הציעה פיצוי סמלי, וטענה כי היא מתקשה לעמוד בתנאי שבחוזה ההתקשרות לפיו עליה לספק אוטובוס חלופי תוך חצי שעה במקרה של תקלה. נציג החברה אמר שבימים אלה מתנהל משא ומתן מול משרד התחבורה לגבי אותו סעיף בחוזה.

הרשם הבכיר   כתב בפסק הדין: "אין צורך להכביר במילים על חובתה של חברת תחבורה ציבורית לתת שירות סביר. התחבורה הציבורית היא נחלתם של מיעוטי היכולת, אלה שאין ידם משגת רכישת רכב פרטי. הנוסעים זכאים לקבל את השירות הנקוב בלוחות הזמנים ולתכנן את סדר יומם על בסיס ההנחה כי חברת התחבורה הציבורית תעמוד בתנאים".

הרשם הבכיר ציין כי אין ספק שהחברה כשלה במתן השירות, ובהסתמך על פסקי דין של בית המשפט המחוזי, קבע כי כל אחד מהתובעים זכאי לפיצוי בסך 750 ש"ח בגין נזק לא ממוני. סה"כ תשלם החברה לתובעים 4,500 ש"ח ועוד 750 ש"ח עבור הוצאות משפט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות