משפחה בת 6 נפשות תבעה לאחרונה את חברת התחבורה הציבורית "נתיב אקספרס".
התובעים טענו כי בנסיעה בקו 984 מבני ברק לצפת, התעכב האוטובוס למשך שעתיים בעקבות תקלה, וכך במקום להגיע ליעדם בשעה 2:00, הם הגיעו רק בשעה 4:00 לפנות בוקר.
התובעים טענו כי החברה הפרה את חובתה לתת להם שירות נאות ותבעו לקבל פיצוי על סך 8,900 ש"ח.
החברה לא חלקה על טענות התובעים בדבר התקלה באוטובוס והעיכוב בנסיעה, אך הציעה פיצוי סמלי, וטענה כי היא מתקשה לעמוד בתנאי שבחוזה ההתקשרות לפיו עליה לספק אוטובוס חלופי תוך חצי שעה במקרה של תקלה. נציג החברה אמר שבימים אלה מתנהל משא ומתן מול משרד התחבורה לגבי אותו סעיף בחוזה.
הרשם הבכיר כתב בפסק הדין: "אין צורך להכביר במילים על חובתה של חברת תחבורה ציבורית לתת שירות סביר. התחבורה הציבורית היא נחלתם של מיעוטי היכולת, אלה שאין ידם משגת רכישת רכב פרטי. הנוסעים זכאים לקבל את השירות הנקוב בלוחות הזמנים ולתכנן את סדר יומם על בסיס ההנחה כי חברת התחבורה הציבורית תעמוד בתנאים".
הרשם הבכיר ציין כי אין ספק שהחברה כשלה במתן השירות, ובהסתמך על פסקי דין של בית המשפט המחוזי, קבע כי כל אחד מהתובעים זכאי לפיצוי בסך 750 ש"ח בגין נזק לא ממוני. סה"כ תשלם החברה לתובעים 4,500 ש"ח ועוד 750 ש"ח עבור הוצאות משפט.