יו"ר לשכת עוה"ד נגד אילה חסון: "האמת לא עניינה אותה"

בתביעת דיבה שהוגשה על ידי עו"ד אבי חימי נגד המגישה, חדשות 13 ועו"ד הילה יחזקאל, הוא דורש פיצוי בגין הפרסומים אודותיו שהובילו להתפטרותו מהלשכה: "עברתי סבל בל יתואר"
רונן לוי |
עו"ד אבי חימי. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

ראש לשכת עו"ד לשעבר אבי חימי ,הגיש לבית המשפט המחוזי מרכז, תביעה נגד אילה חסון וחדשות 13 ועו״ד הילה יחזקאל בסכום של כ-9 מיליון שקל.

על פי התביעה התובע, אבי חימי, הוא עורך דין ידוע, סניגור, בעל ותק של 33 שנים במקצוע. שמו הטוב הלך לפניו, וביושרתו המקצועית לא דבק רבב. לצד עבודתו כבעל משרד בוטיק בתחום הפלילי והצווארון הלבן, הוא אף נבחר לתפקיד יושב ראש לשכת עורכי הדין, ובשלהי שנת 2022 ותחילת שנת 2023 היה ממנהיגיה ודובריה הבולטים של המחאה נגד ההפיכה המשטרית.

בחודש ינואר 23 פרסמה העיתונאית איילה חסון בתוכניתה המשודרת בערוץ 13 ידיעה נרחבת, לפיה עורכת דין שהיתה מיודדת עם התובע שגם היא נתבעת, ביקשה ממנו המלצה לשיפוט. לדברי איילה חסון מרגע בו ביקשה אותה עורכת דרך את ההמלצה, השתנה יחסו של התובע כלפיה, והדבר הגיע לשיאו כאשר במהלך שיחת וידאו בין השניים התובע התפשט וביצע בעצמו אקט מיני, בניגוד לרצונה של התובעת ולהפתעתה. כתבת של ערוץ 13 שהוזמנה לתוכניתה של חסון, כמעין-פרשנית, הסבירה לצופים כי זהו מעשה מגונה.

חסון המשיכה לשדר את הדיווח, בגרסאות כאלה ואחרות, בכל אחד ואחד מהימים העוקבים. גם תמונות התובע שצולמו על-ידי עורכת הדין מתוך אותה שיחת וידאו, מצאו עצמן בסמיכות זמנים חשודה את דרכך לרשת, והופצו לכל דורש. ואולם, בין "הדיווח העיתונאי" של חסון לבין האמת – פעורה תהום. מדובר בגרסה כוזבת, שנמסרה על ידי עורכת הדין לחסון בידיעה כי היא כוזבת, ובמטרה לפגוע בתובע ולהזיק לו.

"המפגשים היו הדדיים"

האמת היא אחרת, טוען חימי ומבהיר כי הדבר יוכח כדבעי במסגרת הליך זה. בין עורכת הדין לתובע התנהל קשר חברי ממושך במסגרתו השניים אף קיימו יחסים אינטימיים מעת לעת (זמן רב לפני שעורכת הדין ביקשה מהתובע שימלא עבורה חוות דעת למשרת שיפוט). השניים קיימו מפגשים אינטימיים הן במציאות, והן בשיחות וידאו. מפגשים אלה היו הדדיים, ונעשו בהסכמה

עו״ד חימי ביקש שבית המשפט לא יציע לצדדים לפסוק על דרך הפשרה. אלא ביקש, כי בית המשפט יראה את הראיות, ישמע את העדים, ויקבע ממצאים עובדתיים, בשאלה האם התקיימו יחסים אינטימיים מוסכמים והדדיים בין התובע לעורכת הדין אם לאו.

״זוהי", נכתב בתביעה, "הדרך היחידה בה יוכל התובע לשקם – אולי – את שמו הטוב, אותו בנה בעמל כפיו, ועמו ילך בבוא היום, לבית עולמו. איילה חסון לא טרחה לברר את המידע שנמסר לה (למיטב ידיעת התובע על ידי יריבים פוליטיים מרים שלו), והאמת לא עניינה אותה. חסון לא פנתה לתובע בכתב ובאופן מסודר כדי לקבל את תגובתו, אלא הפתיעה אותו בשיחת טלפון שעות ספורות טרם השידור. על אף שידעה שיש סתירה קוטבית בין גרסאות התובע לעורכת הדין. חסון גם לא טרחה לבצע בירורים כלשהם, וקבעה בתוכניתה פעם אחר פעם, כי גרסתה של עורכת הדין היא הנכונה".

עוד נכתב: "אף כאשר התובע מסר לחסון שיש בידיו ראיות שמלמדות כי התקיים בינו לבין הנתבעת קשר אינטימי מוסכם וממושך, חסון לא טרחה לבדוק אותן. וכך, במשך למעלה משבוע ימים, מדי יום ביומו, שידרה את הגרסה הכוזבת, כאילו התובע ביצע עבירת מין באופן פתאומי בשיחת וידאו לאחר שביקשה ממנו המלצה לשיפוט חסון לא הסתפקה בגרסתה של עורכת הדין, והוסיפה 'תובנות' ו'פרשנויות' משל עצמה, כוזבות, שקריות ודיבתיות אף הן. כאשר התובע חשף שהתנהל בין השניים רומן, טענה חסון שהוא משקר, ושמדובר בגרסה שהוכתבה לו על ידי 'יועצים שעולים הון'".

בהזדמנות אחרת, כאשר מרואיין אמר לה שהוא לא יודע מה נכון או לא נכון בגרסתה של עורכת הדין השיבה לו חסון "הכל נכון". בהזדמנות אחרת, הוצג קלסתר פניו של התובע בתוכניתה של חסון תחת הכותרת "פני הרוע", בסמוך לפניו של אדם שביצע אונס אכזרי. באשמת הנתבעות, מעורך דין מכובד ויושב ראש לשכת עורכי הדין – הפך התובע, בעיני הציבור, לעבריין מין. באשמת הנתבעות, התובע ספג נזקים אדירים, בכל תחומי החיים. משרד עורכי הדין שלו קרס, והשתכרותו נפגעה משמעותית. משפחתו הגרעינית, ספגה מהלומה שתתקשה להשתקם ממנה. הוא עצמו איבד 15 קייג ממשקלו ועובר תקופה ממושכת של סבל בל-יתואר, ולילות ללא שינה״.

תגובת חסון: "סיפור עיתונאי!"

בא כוחה של עו״ד הילה יחזקאל, מסר בתגובה: "מצערת העובדה שכתב התביעה מוגש קודם לתקשורת ולא לעו״ד יחזקאל. עו״ד אבי חימי נוקט אסטרטגיה פסולה של הפיכת קורבן עבירת מין לנתבעת תוך נסיון פסול להשפיע על החקירה המתנהלת נגדו. ככל שנגרם לעו״ד חימי נזק כלשהו הרי שעליו להאשים בכך את עצמו. במקום לקבל אחריות על מעשיו והתנהלותו החמורה כלפי עו״ד יחזקאל, הוא מנסה להלך עליה אימים באמצעות הגשת תביעת סרק נגדה. חבל שאדם שכיהן כראש לשכת עורכי הדין מטיל דופי ברשויות האכיפה ונותן יד לשיבוש הליכי משפט במקום לעשות את המעשה הראוי שהוא לקבל אחריות על מעשיו. עו״ד יחזקאל תגיש בקרוב תביעה כנגד עו״ד חימי בגין העוולות הרבות שהוא ביצע כנגדה והדברים יתבררו בבית המשפט".

איילה חסון, צילום: פלאש 90

אילה חסון מסרה בתגובה: עו״ד אבי חימי, כיו״ר לשכת עורכי הדין אישר לי בשיחה מתועדת (ששודרה), שקיים שיחה מינית מצולמת עם עורכת הדין. ( לא שידרתי את הסרטון המיני) עו״ד חימי יו״ר לשכת עורכי הדין הודה ששלח המלצה כתובה על אותה עורכת דין להיות שופטת, כפי שפרסמתי מבלי שעדכן את חברי הוועדה למינוי שופטים על קשר אינטימי איתה. בעקבות הפרסום הוא התפטר מתפקידו נשפט בלשכת עורכי הדין, הודה והורשע. סיפור עיתונאי!".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות