מהדורת יום ב': סוגרים את החודש

הרפורמה העתידית בעבירות תעבורה עוברת שלב, הטיעון המקומם של נאשם בתקיפת בת זוג וגם: האם מורה עם אסטמה תקבל מבית הדין לעבודה פטור מעטיית מסכה?
מערכת אוביטר |

בית המשפט העליון קיבל עתירות של אלמנות של מי שהם זכאי שבות וקבע כי הן זכאיות למעמד של עולה. סנגורית של נאשם בתקיפת בת זוג טענה כי יש לזכותו משום שהאישה סירבה לפנות למעון לנשים מוכות, הרפורמה העתידית בעבירות תעבורה עוברת שלב וגם: האם מורה עם אסטמה תקבל מבית הדין לעבודה פטור מעטיית מסכה?

מיהי אלמנה של יהודי?

הרכב שופטי בית המשפט העליון קיבל עתירות של אלמנות, כנגד משרד הפנים, על כך שהן זכאיות, על פי חוק השבות, למעמד עולה.

העותרות הן אלמנות, של בנים לאבות יהודים, שבקשותיהן למעמד עולה מכוח חוק השבות נדחו. זאת בשל היותן אלמנות של מי שהם זכאי שבות, אך לא של יהודים על פי ההלכה.

בהחלטה ציין הרכב השופטים כי "התכלית של שמירת התא המשפחתי ועידוד העלייה לישראל, מתקיימת בעניינן של העותרות במלוא עוזה".

טיעון מקומם

בית משפט השלום בתל אביב, הרשיע גבר, תושב בת ים, בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בבן-זוג, ואיומים.

השופט גם מתח ביקורת על הסנגורית של הנאשם, אשר טענה כי העובדה שהמתלוננת לא רצתה ללכת למעון לנשים מוכות, מעלה תהיה.

בהכרעת הדין ציין בית המשפט "אוי לנו, כחברה, אם ככלל, מאן דהוא יסיק כי מוטל צל של ספק מעל תלונתה של אישה, אם תסרב ללכת למקלט לנשים נפגעות אלימות".

דרס וברח

לבית המשפט המחוזי-מרכז, הוגש כתב אישום כנגד מחמוד יחיא, תושב טייבה, בגין עבירה של הפקרה אחרי פגיעה. לאחר שדרס רוכב אופַניים והפקיר אותו בזירת התאונה.

על פי כתב האישום, המנוח רכב על אופַנים חשמליים בכביש 444 מדרום לצפון, נגד כיוון התנועה, בשולי כביש עירוני, כאשר פַּנס אופניו דולק. הנאשם נסע על השול הימני ופגע בו עם רכבו.

מהפלילי למנהלי

ועדת השרים לחקיקה, אישרה את הצעתו של שר המשפטים גדעון סער, לרפורמה בעבירות תעבורה. זו אמורה להביא לצמצום משמעותי של הליכים פליליים, בעבירות תנועה. על פי הצעת החוק, קבלת קנס וּנקודות על עבירת תעבורה, לא תהווה עוד התחלה של הליך פלילי, אלא תידון בדיון מנהלי. בנוסף, ההליך לא ידרוש, בדרך כלל, הגעה פיזית לדיון.

לפני כחודש, לשכת עורכי הדין יצאה נגד המהלך, אך בינתיים נראֶה, כי השר סער, לא סופר את הלשכה.

לא עוטה? לא בבית ספרנו

עוד בכותרות היום, יומיים לפתיחת שנת הלימודים, בית הדין לעבודה קבע, שמוֹרַה, אשר טוענת שהיא לא יכולה לעטות מסיכה, לא תלמד בַּכיתה. בנוסף, ציין בית הדין כי מחובתו של המעסיק לקבּוע כללים, שיגנו על הסובבים מפני הדבקה, ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

בפסק הדין נכתב כי "הנזק שעלול להיגרם לתלמידים ולמשפחותיהם, אם יידבקו מקורונה כתוצאה מאי עטיית מסכה של המבקשת, חמור באופן משמעותי, יחסית לנזק שטוענת לו המבקשת".

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות