מקורבי נתניהו יפצו את מני נפתלי

אב הבית לשעבר במעון רה"מ מני נפתלי תבע את עוה"ד יוסי כהן ודוד שמרון בטענה כי הוציאו את דיבתו רעה וכינו אותו "שקרן" לאחר פרסום דוח המבקר שעסק בניהול לקוי של הוצאות הבית
– |
מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון רה"מ, בביהמ"ש בהרצליה, דצמבר 2019. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט השלום בהרצליה, גלעד הס, הורה למקורבי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עורכי הדין יוסי כהן, ודוד שמרון לשלם למני נפתלי, ביחד עם הליכוד ועוד שני עובדי המעון ראש הממשלה פיצוי בסך 191 אלף שקלים כולל הוצאות ושכר טרחת עורך דין, בגין לשון הרע.

מני נפתלי שעליו כתב השופט שהינו 'ערכי ואמין', חויב בתשלום של 50 אלף שקלים לעו"ד שולמית אשבול לאחר שהתביעה נגדה נדחתה.

על פי התביעה התובע מר מני נפתלי, היה אב הבית במעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, החל מפברואר 2011 ועד נובמבר 2012.

התפטרותו של התובע מני נפתלי מתפקיד אב הבית לוותה בטונים צורמים, כאשר בסופם של דברים התובע אף הגיש תביעה כנגד מדינת ישראל שנתיים וחצי לאחר ההתפטרות, התפרסם דוח מבקר המדינה הנוגע להוצאות המעון הרשמי של ראש הממשלה, הדוח כלל ממצאים חמורים לגבי ניהול ההוצאות של המעון הרשמי.

עלו להתקפה בתקשורת

לאחר פרסום דוח המבקר הגיבו הנתבעים בכלי תקשורת שונים על הדוח וממצאיו, תגובות אלו עומדות בליבה של המחלוקת בתיק ולמעשה תגובות אלו הם הפרסומים אשר נטען לגביהם כי הם מהווים פרסומי לשון הרע כנגד התובע לאחר שהתייחסו לאופיו.

השופט הס שקיבל בחלקה את התביעה, ציין בפסק הדין כי לא נקבע בדוח המבקר שעסק בסוגיה מיהו הגורם האחראי לעלייה בהוצאות בשנים 2011-2012, אולם השופט ציין כי שרה נתניהו שדרשה הוצאות שאינן סבירות ואינן בהתאם לנהלים ועזרא סיידוף שהיה הגורם שאישר את אותן הוצאות חריגות הורשעו בהליך פלילי בנוגע להוצאות והאחריות לעלייה בהוצאות, משותפת גם לתובע מני נפתלי, זאת מכוח תפקידו שהיה הממונה הישיר על נושא ההוצאות.

עו"ד יוסי כהן

"מצאתי אדם ערכי ואמין"

"מצאתי", כתב השופט בפסק הדין, "שלא רק שהנתבעים לא הוכיחו כי התובע הוא אדם בלתי אמין ושקרן גדול, אלא שמחומר הראיות שלפניי עולה כי התובע הוא אדם ערכי ואמין".

לדברי השופט הס, הנתבעים לא הסתפקו ולמעשה כלל לא כיוונו לביקורת עניינית על מעשי התובע כאב הבית במעון הרשמי של ראש הממשלה "אלא תקפו את אישיותו ואת ערכיו של התובע כאדם, ומכאן מדובר בפגיעה משמעותית. עוד בהקשר של מהותיות הפגיעה יש להביא בחשבון כי מדובר בפער כוחות משמעותי – מצד אחד אזרח רגיל, משרת ציבור; מהצד השני ניצבים תנועת הליכוד, מפלגת השלטון באותה עת, עורכי דין בעלי עוצמה וכוח וכן שליחים של ראש הממשלה דאז ורעייתו".

בסופו של דבר השופט הס קבע כי עורך דין יוסי כהן יפצה את נפתלי בסכום של 90 אלף שקל כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד, הליכוד, תפצה את נפתלי ב-35 אלף שקל כולל שכ"ט, עו"ד דוד שמרון, שקיימת לו אחריות לגבי פרסום אחד בלבד ורוב התביעה נגדו נדחתה, ישלם עשרת אלפים שקלים ולא יחוייב בהוצאות, אמנון זכאי ועפרה שמעוני, עובדי מעון ראש הממשלה בתקופת התביעה, יפצו את נפתלי ב-28 אלף שקל כל אחד כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד.


לצפייה ודירוג כבוד השופט גלעד הס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות