סירב לתת גט לאשתו – ביהמ"ש עיכב את חלוקת הנכסים

ביהמ"ש לענייני משפחה בי-ם קיבל את בקשתו של גבר שביקש לחלק באופן שווה את הנכס שרכש ביחד עם פרודתו, אולם הוא לא יקבל את חלקו עד אשר יינתן לה גט
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
גירושים מזונות גירושין פרידה
גירושים, אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט לענייני משפחה בירושלים, איתי כץ, קיבל בקשת גבר והורה על חלוקת הדירה שלו ושל פרודתו באופן שווה למרות בקשת האישה לקבל 75 אחוזים מהדירה. למרות ההחלטה, השופט עיכב את החלטתו עד אשר הגבר ייתן גט לאשתו.

הגבר עתר להורות על פירוק השיתוף בדירת המגורים המשותפת של הצדדים ועל חלוקת התמורה בחלוקה שווה בין הצדדים וקיזוז חיובים בין הצדדים.

האישה מנגד, בכתב הגנתה, אינה כופרת בשיתוף בדירה.

אולם, לאור החורבן וההרס שהאיש המיט לטענתה על התא המשפחתי היא ביקשה כי מועד פירוק השיתוף בדירת המגורים יהיה רק לאחר שהילד הקטן ביותר מילדי הצדדים יגיע לגיל 18 שנה. בנוסף ביקשה להפעיל את הוראות סעיף לחוק יחסי ממון בין בני זוג ולהורות על חלוקה בלתי שווה של הזכויות בדירה באופן שהיא תקבל 75% מן הזכויות והאיש יקבל 25% מן הזכויות בלבד.

זכות קניין – זכות יסוד חוקתית

מאחר שזכות הקניין היא זכות יסוד חוקתית ואין כל הצדקה לפגוע בה ולהעניש את האיש על ידי סנקציות כלכליות במסגרת חלוקת הרכוש בין בני הזוג, השופט הורה כמבוקש על פירוק השיתוף בדירה על ידי מכירתה ועל חלוקת התמורה בחלקים שווים בין הצדדים.

בהמשך, השופט כץ הורה גם לחלק שווה בשווה את שווי המכונית, החובות בבנק וכן את הזכויות הפנסיוניות שנצברו מיום הנישואין.

עם זאת, מאחר שממכלול החומר שבתיק והן מדברי התובע עלה בישיבות שנתקיימו כי היא פעל בחוסר תום לב בכך שהוא מסרב ליתן גט לאישה השופט כץ הורה בהתאם לחוק יחסי ממון בין בני זוג, על עיכוב ביצוע פסק דינו עד לאחר מתן החלטה לאחר שהמבקש ימציא לבית המשפט אסמכתה על הפקדת כתב הסכמה מצדו למתן גט לאישה בבית הדין הרבני האזורי שם מתנהלים הליכים בעניין זה בין הצדדים. בינתיים השופט גם קבע שהתובע לא יהיה זכאי לדמי שימוש בזכויותיו בדירה בתקופת העיכוב.


לצפייה ודירוג כבוד השופט איתי כץ


עו"ד הילה וינטרוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות