תביעה נגד "הכל כלול": "הציגה את מנכ"ל ויקטורי כביריון"

רשת ויקטורי הגישה תביעת לשון הרע במאות אלפי שקלים נגד התוכנית "הכל כלול" והמגישה סיוון כהן: "פרסמו מידע שקרי"
אייל חן |
סופרמרקט של רשת ויקטורי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רשת ויקטורי הגישה תביעת לשון הרע בסך 840 אלף שקל, נגד חברת רשת, תוכנית הצרכנות "הכל כלול" והמגישה סיוון כהן. זאת, בטענה כי פרסמו מידע שקרי לפיו עובדת פוטרה לאחר שסירבה לשלם קנס של לקוחה שסירבה לעטות מסיכה. "כהן נהגה ברשלנות ופרסמה פרסומי כזב פוגעניים", נכתב בתביעה

על פי התביעה, במספר הזדמנויות, הציגו בתכנית "הכל כלול", את מנכ"ל רשת ויקטורי ואייל רביד כמי שדרשו מעובדים לשלם קנסות של לקוחות וכשאלו סירבו לעשות כן, פיטרו את העובדים. כדי להעצים את חומרת מעשי התובעים לכאורה, הוצגו העובדים כ"מסכנים", במצוקה כלכלית אשר זקוקים נואשות לעבודה, בעוד הרשת ובעליה הוצגו כ"בריון חסר לב ופורע חוק".

"הפרסומים", נכתב בתביעה, "הציגו את התובעים כמעסיקים נצלניים ופוגעניים". בפרסום שבוצע על ידי כהן, כך נטען בתביעה, היא אף קראה לציבור במשתמע, "לבוא חשבון עם אייל רביד".

התביעה הוגשה בגין חמישה פרסומים. כולם עוסקים בעובדת של רשת ויקטורי, ובפרסומים הוצגו התובעים, רביד ורשת ויקטורי, כמי שדרשו מהעובדת לשלם קנס שניתן ללקוחה בגין אי עטיית מסיכה לפי צו בריאות העם ולאחר מכן פיטרו אותה.

"העובדת, לא נדרשה וממילא לא חויבה, בגין תשלום קנס כלשהו והיא בוודאי לא פוטרה מעבודתה", נכתב בתביעה. "למעשה, במועד הגשת תביעה זו, העובדת עודה מועסקת בויקטורי. ויובהר, למען הסר ספק, ביום השידור, ה-11 באוגוסט, העובדת עבדה משמרת מלאה בסניף ויקטורי בלוד".

בתביעה נעתב עוד: "העובדת החלה את עבודתה בויקטורי ביום ב-14 ביולי 2020. בעת קליטתה לעבודה היא תודרכה ונמסרו לה נהלי החברה ובכלל זה הנהלים הרלוונטיים לתקופת הקורונה, לרבות האיסור לתת שירות ללקוח שאינו עוטה מסיכה כנדרש לפי דין(כזו שמכסה גם את האף וגם את הפה). מדובר בהנחיה הנובעת מהוראה חוקית. כל עובדי ויקטורי מונחים לקיים את הוראות הצו הרלוונטיות וכמובן את הוראות תקנות שעת החירום שנועדו למנוע את הפצת נגיף הקורונה".

על פי התביעה, העובדת זומנה לשימוע לאחר שנמצא כי הפרה את החוט ואת נהלי החברה. אלא שכמו בעבר, כך גם הפעם, הנתבעות בחרו שלא לתת לעובדות להרוס ״סיפור טוב״ ופרסמו דברי כזב פוגעניים נגד התובעים.

על פני כל התביעה פורסמו מקרים בהם סיוון כהן פרסמה פרסום 'ידיעות שאינן אמת'. "במקרה אחד פרסמה כהן אגדה אורבנית על אודות חטיפת ילדה בדיסני וורלד כידיעה חדשותית במהדורת החדשות של ערוץ 10. במקרה שני פרסמה כהן בחדשות 10 ידיעה "מופרכת" על אודות הרגליה קנייה של נשים. במקרה שלישי, לפי התביעה, פרסמה כהן "פרסום כוזב" על חברת מלם-תים.

התביעה מפרטת גם מקרה רביעי, שאירע לפני כעשרים שנה, אז "הפסידה" כהן ועיתון "כל העיר", בו עבדה, בתביעת דיבה שהגישה שרה נתניהו בעקבות שתי ידיעות רכילות של כהן שפורסמו במקומון הירושלמי.

"ניתן היה לצפות כי לאור אירועי העבר, ובפרט לאור הפיאסקו באפריל 2012 תחדל כהן מהפרקטיקה הרשלנית ותטרח לוודא ולאמת ככל הניתן את הידיעות שהיא משדרת בטרם תפרסם פרסומי כזב פוגעניים. חבל שלא כך", נכתב בתביעה.

הפרסומים המפרים לכאורה, נטען עוד, פורסמו במסגרת שידור תכנית הטלוויזיה ״הכול כלול״ אותה מנחה ומגישה כהן, בעמוד הפייסבוק של התכונית, בעמוד הפייסבוק ״סיפור״, בעמוד הפייסבוק ״הכל כלול עם סיוון כהן״ ובדף האישי של כהן ברשת הטוויטר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות