42 חודשי מאסר לעבריין מרמה

ביהמ"ש קבע בהכרעת הדין כי הנאשם הציג את עצמו כמי שמעוניין לקנות רכבים, שכנע לבצע העברת בעלות אך לא שילם עליהם כלל
מעיין לביא |
אולם תצוגה של קוריאה מוטורס
אולם תצוגה של מכוניות. אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, גזר 42 חודשי מאסר, לנאשם בעבירות מרמה, זיוף והתחזות לאחר שהצליח במספר מקרים להוציא מאות אלפי שקלים ממספר אנשים במרמה, בין השאר עבור קניית רכבים מבלי לשלם עליהם דבר. "הנאשם עמד מול קורבנותיו והוליך אותם שולל, תוך שימוש במסמכים מזויפים שונים", כתב השופט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, שכלל שישה אישומים, הגיע הנאשם לסניף בנק הדואר בבית שמש, התחזה בפני פקידה בסניף כאחד מלקוחות הבנק, באמצעות תעודת זהות מזוייפת על שמו של אותו לקוח, ומשך סכום של 30 אלף שקלים מחשבונו של הלקוח. למחרת היום, הוא הגיע לסניף בנק הדואר ברמת גן, ובאותו אופן משך מחשבונו של אותו לקוח 14 אלף שקלים.

במקרה אחר, כך נטען בכתב האישום, הוא הגיע לקנות רכב תמורת 43 אלף שקלים ואמר לקונה כי התשלום יהיה בהעברה בנקאית, בשל החוק האוסר תשלום במזומן הנאשם הבטיח שיעביר את הכסף אך לא עשה כן ושכנע את המוכר להעביר את הבעלות על הרכב, כך עשה גם עם רכבים נוספים שהיה אמור לשלם עליהם 64 אלף שקלים, 135 אלף שקלים ו-68 אלף שקלים אך לא העביר את הכסף ואילו העברת הבעלות בוצעה.

השופט מינטקביץ ציין בגזר הדין, כי לאורך תקופה של מספר חודשים, לבד ועם אחרים, פעל הנאשם בדרכי ערמה, תוך שימוש בשלל מסמכים מזויפים, תעודות זהות ואישורי העברה בנקאית, על מנת להונות אחרים ולקבל סכומי כסף נכבדים.

"מדובר ברצף עבירות מרמה", כתב השופט בגזר הדין, "שבכולן, מלבד מקרה אחד, הנאשם עמד מול קורבנותיו והוליך אותם שולל, תוך שימוש במסמכים מזויפים שונים. מהצהרות נפגעי העבירה שהוגשו עולה, כי מעשיו של הנאשם פגעו בקורבנות המעשים לא רק במישור הכספי הישיר, אלא גם גרמו לאבדן ימי עבודה והוצאות נלוות, וכן לפגיעה בתחושת הביטחון ונזקים נוספים. ומעבר לפגיעה הישירה בקרבנות העבירה, מעשיו של הנאשם גרמו לנזק רחב יותר, של פגיעה בתחושת הבטחון של הציבור ובחיי המסחר התקינים".

השופט הוסיף: "התקשיתי לקבל את טענת הסניגור, כי הנאשם היה מבצע שולי… באותה מידה התקשיתי לתת משקל לטענה, שהנאשם לא שלשל לכיסו את רווחי העבירות. על פי העובדות הנאשם קיבל לבדו את שלל העבירה מושא האישום הראשון וקיבל יחד עם שותפיו את שלל העבירות מושא האישומים השני, הרביעי והשישי, ועל פי עובדות אלו ייגזר עונשו".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות