עו"ד דוד שמרון תובע את ח"כ בוגי יעלון על הכפשת שמו בפרשת הצוללות

תביעה בגובה 565 אלף שקל הוגשה על ידי מקורבו של ראש הממשלה נגד שר הביטחון לשעבר סביב פרשת הצוללות בטענה שפרסם נגדו שקרים. תגובת יעלון: "התנהגות של משפחת פשע, לא תפחידונו"
מעיין לביא |
עו"ד דוד שמרון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עו"ד דוד שמרון, מקורבו ובן משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיש לבית משפט השלום בתל אביב, תביעת לשון הרע כנגד ח"כ משה (בוגי) יעלון, ובה נטען כי הכפיש את שמו והפיץ פרסומים שיקרים אודותיו. שמרון דורש פיצוי בסך למעלה מ-565 אלף שקלים.

בתביעה, מציין עו"ד שמרון, כי ח"כ יעלון אמר, במהלך מסע הבחירות בחודש מרץ שעבר, כי פרשת 3000, פרשת רכש הצוללות וספינות המגן מהמספנה הגרמנית "טיסנקרופ", היא פרשת השחיתות "הגדולה ביותר בתולדות המדינה. כאשר כל סביבתו של ראש הממשלה נהנתה כספית ממיליוני אירו, עורך הדין הקרוב אליו והוא לא ידע?".

עוד נטען כי יעלון פרסם סדרת פרסומים כוזבים בהם נטען בין השאר כי עו"ד שמרון פעל באופן מושחת בפרשת הצוללות וקיבל לידיו עשרות מיליוני אירו, שחלקם יועדו לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת למרות שבדצמבר 2019 הפרקליטות הודיעה כי אין מקום להגשת כתב אישום נגד שמרון בנוגע לתאגיד "טיסנקרופ" או עסקת כלי השיט וכי הכוונה להעמיד אותו לדין היא בחשד להלבנת הון.

"כל אדם שהיה עושה מאמץ מינימלי כדי לברר את העובדות, חייב היה לדעת כי לתובע מעולם לא יוחסה קבלת מיליוני אירו בקשר לשום עניין הקשור לגנור. בבחינה דקדקנית מצד הפרקליטות נמצא, כי התובע לא ביצע עבירה כלשהי בנוגע לפרשת הצוללות", נכתב בתביעה.

"במשך תקופה ארוכה פרסם הנתבע ברבים האשמות שווא, כאילו התובע פעל באופן מושחת בקשר למה שמכונה 'פרשת הצוללות' וכתוצאה ממעשיו המושחתים קיבל לידיו עשרות מיליוני אירו, שחלקם, כך לפי דברי הדיבה של הנתבע, יועדו לראש הממשלה. מדובר בפרסומים שקריים וחסרי בסיס, המהווים לשון הרע באופן מובהק" נכתב בתביעה והוסיפו: "חומרת הדברים מתעצמת נוכח מעמדו של הנתבע כרמטכ"ל צה"ל בדימוס, אדם ששימש שר ביטחון בממשלת ישראל, ומי שנתפש כאדם אמין בעיניי חלקים בציבור. כאשר דיברי הדיבה השקריים נאמרים על ידי אדם המתיימר להיות בעל מעמד, הרי שהם מתקבלים, לפחות אצל ציבור משמעותית, כעובדות ממש".

יעלון מסר בתגובה לתביעת שמרון: "תוך כדי דיון בכנסת להקמת ועדת חקירה לרכש כלי השייט והצוללות מ׳טיסנקרופ׳, מתפרסם שעו״ד דוד שמרון, המעורב בפרשה עד צוואר, הגיש תביעה נגדי בנושא. כך מתנהגת כנופיית פשע. לא תפחידו ולא תרתיעו אותי מלהילחם על הוצאת האמת לאור. ביטחון המדינה אינו הפקר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות