עוד פרק בדרמה של שולי רנד: תובע דיבה מחברה של אשתו לשעבר

הסאגה המשפחתית טרם הסתיימה: הזמר והשחקן שולי רנד הגיש תביעת לשון הרע נגד מקורבת לאשתו לשעבר, אשר הכפישה את שמו ברשת
נעמה כהן |
שולי רנד. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הזמר והשחקן שולי רנד, שרק באחרונה סיפר בתוכנית "המקור" שהיה קורבן לאלימות נפשית, פיזית וכלכלית מצד אשתו לשעבר לאורך שנים, הגיש לבית משפט השלום בהרצליה, באמצעות משרד עורכי הדין בן קרפל ושות', תביעה בסך 300 אלף שקלים נגד ל.ב., המקורבת לאשתו לשעבר, בגין לשון הרע ופגיעה בפרטיות.

בתחילת כתב התביעה מצויין כי כתב התביעה מוגש בלית-ברירה; לאחר שרנד הבין שאם לא יעשה מעשה, שמו הטוב כמו גם פרטיותו יימחקו מעל פני-האדמה כאילו לא היו שם מעולם. על פי התביעה, הנתבעת ל.ב הצטרפה למסע הכפשה חסר תקדים שחצה את גבולות ההיגיון והסבירות למן ראשיתו. חוד החנית של המסע הוא אשתו לשעבר של שולי, אשר השתמשה בכל אמצעי תקשורת בעבור הכנסת כולי-עלמא אל דלת אמות ביתם וחדרם שלה ושל שולי, כפי שעוצבו והונדסו על-ידה, קרי, בתפאורה מעוותת, מסולפת ושקרית, החוטאת קטגורית למציאות שהתרחשה באמת.

עוד מצוין בתביעה, שלא מתמקדת באשתו לשעבר אלא בל.ב. ובתפקידה הפוגעני בכוח לבזות את שולי בכל דרך, לפגוע בפרטיותו ולהשפילו עד כמה שרק ניתן באמצעות ביטוי. את "תפקידה זה, היא מבצעת לעילא ולעילא. כתב התביעה ילמד כיצד הנתבעת נטלה את הזכות לחופש הביטוי והפכה אותה ללא יותר מתירוץ בעבור רמיסת קשת זכויותיו החוקתיות של רנד; מכבודו, עובר דרך שמו הטוב וכלה בזכותו המוגנת לפרטיות".

"שולי רנד יראה כיצד הנתבעת הציגה אותו – קבל עם ופייסבוק – כאדם נפסד שלא צריכים להיות לו שום זכות, חלק או נחלה בעולם הזה (וגם לא בעולם הבא), כמי שהוא ואפסו עוד, יהא גורל משפחתו וילדיו אשר יהא, כאדם המציג עצמו כשומר מצוות אך מחלל שם שמיים כעניין שבשגרה, כנרקיסיסט דו־פרצופי אשר נתפס כדמות אמנותית מכובדת, בשעה שבחדרי חדרים הוא אינו אלא גבר המתעלל – נפשית, פיסית וכלכלית – במי שאמורים להיות לו היקרים מכול, אשתו וילדיו", נכתב בתביעה.

עו"ד אדם קרפל ועו"ד בן קרפל ממשרד עורכי דין בן קרפל ושות'

בתביעה צויין כי אשתו לשעבר של רנד החליטה שיש לדון את שולי להיות ״מת מהלך״, ודרכיה לביצוע גזר הדין היו רבות, התעללות נפשית, פיסית וניכור הורי מהחמורים שמאן דהוא יכול להעלות בראשו. אך בולטת מכול הייתה דרכה ברחבי המרשתת; שם הציגה את שולי לעולם בכול דרך שלילית אפשרית, באמצעות מסכת פרסומים חמורים שספק אם נראתה כמוה במחוזותינו. הנתבעת, ל.ב, היא זו שהחליטה כי ה״עונש״ הנ״ל אינו חמור דיו, ונטלה את המושכות לידיה כדי לפגוע בשולי רנד עוד יותר.

מעבר לזה, "ל.ב (הנתבעת) היא תושבת ירושלים ומכרה של אשתו לשעבר של שולי. כך – ועל רקע מסע ההכפשה שהובילה אשתו לשעבר – הנתבעת הציפה את פייסבוק בפרסומים שנושאם הוא אחד: ״התגלמות הרוע בשם שולי רנד״. "המדובר בהתבטאויות מסמרות שיער המתיימרות לצאת מפי ״יודעת-דבר״, לפקוח את עיני הקורא ולמנוע משולי מלהתל בציבור; התבטאויות המצטיירות כהצגה של ״עובדות גמורות״ ורחוקות – מרחק רב – ממה שניתן להגדיר כדעות או התבטאויות לגיטימיות בגדר גבולות הסבירות. וכשאלו הם פני הדברים – התבטאויות מחרידות המפורסמות תחת נופך ״עובדתי מהימן״ – דומה כי אין צורך להסביר שהנזק שהנתבעת הסבה ועלולה להסב לתובע, הוא אדיר; חסר תקנה. ואין שום ספק שלא יהיה ניתן להצדיק את הנזק באמצעות הזכות לחופש ביטוי; או למעשה, באמצעות שום נימוק אחר. חד וחלק", צויין בתביעה.
__________________________

עו”ד בן קרפל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות