נמלט מהמשטרה וגרם לתאונה קטלנית – נידון ל-8.5 שנות מאסר

ראדי אבו כף, הורשע בביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, בכך שבמהלך מרדף משטרתי, בעודו נוסע ברכב גנוב, עבר ברמזור אדום וגרם לתאונה בה נהרג חברו ואדם נוסף נפצע קשה
גילי סיוון-כהן |
תאונה תאונת דרכים מכונית
תאונה. אילוסטרציה evanto

שופטת בית משפט המחוזי בבאר שבע, גילת שלו, גזרה 8 וחצי שנות מאסר בפועל, מאסרים על תנאי, לראדי אבו כף, שהורשע בהריגה וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, לאחר שעבר ברמזור באור אדום ברכב גנוב במהלך מרדף משטרתי בבאר שבע, וגרם לתאונת דרכים קטלנית. אבו כף חויב גם בפיצוי בסך 75 אלף שקלים למשפחת המנוח ופיצוי בסך 7,500 שקלים לנהג האוטובוס. רישיונו נפסל ל-15 שנים.

על פי כתב האישום המתוקן, שוטרים שהגיעו לשכונה בבאר שבע, בשעה ארבע לפנות בוקר, לצורך איתור פורצים, התקרבו לרכב ובו היה אור דולק ועצרו את רכבם במקביל לרכב. כאשר הנאשם וחברו הבחינו בשוטרים, הם החלו להימלט מהמקום בנסיעה מהירה ברכב הגנוב ובשלב מסויים אבו כף, עבר ברמזור באור אדום במהלך המרדף וגרם לתאונת דרכים קטלנית, כאשר התנגש עם רכבו באוטובוס, אשר נהדף והסתובב סיבוב של 180 מעלות.

מעוצמת ההתנגשות נהג האוטובוס נהדף קדימה דרך זכוכית החלון הקדמי של האוטובוס ונפל על הכביש. לאחר ההתנגשות באוטובוס אבו כף התנגש עם רכבו בקיר וחברו שהיה עמו ברכב נהרג.

"מאחר שנגע תאונות הדרכים הולך וגובר", נכתב בגזר הדין, "ומדי יום אלו גובות קורבנות רבים בגוף ובנפש, נקבע לא אחת בפסיקת בית המשפט העליון, כי על בתי המשפט למלא את חלקם במלחמת החורמה בתופעה זו, בדרך של הטלת ענישה מחמירה ובלתי מתפשרת; זאת לא רק לגבי תאונות דרכים שגרמו למותו של אדם, אלא גם במקרים שבהם נגרמו חבלות ופציעות חמורות, לעתים בלתי הפיכות, ועמן פגיעה קשה באיכות חייהם ובבריאות נפשם של נפגעי התאונות ובני משפחותיהם".

השופטת הוסיפה בהחלטתה: "חלקו של הנאשם בביצוע העבירה היה רב, שכן גם אם המנוח היה שותפו לביצוע עבירות הרכוש והגיע עמו ברכב הגנוב על מנת לבצען, הרי שהנאשם הוא זה שנהג ברכב, והוא זה שגרם לתאונה הקטלנית באופן נהיגתו".

השופטת ציינה כי היא דוחה את טענת הסנגור, כי יש לשקול לקולא את "אשמו התורם" של המנוח בביצוע העבירה. "מה גם", כך כתבה, "שלא הובאה כל ראיה לכך שחלקו של המנוח בעת ההמלטות מהשוטרים היה פעיל, או שהוא עודד בצורה כזו או אחרת את הנאשם לנהוג באופן פרוע כדי לברוח מהשוטרים, ואף הנאשם לא טען זאת".
______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת גילת שלו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות