בתי המשפט יפעלו במתכונת מצומצמת במהלך הסגר – חלק מהתיקים ידחו, ניתן יהיה לבקש דחייה

מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, הגיע להסכמה עם יו"ר לשכת עוה"ד, אבי חימי, ולפיה החל מיום ראשון ועד ל-21 בינואר בתי המשפט יפעלו באופן מצומצם, תוך הקפדה על ההנחיות והמגבלות, זאת לאחר איומים בשביתה של עוה"ד
אייל חן |
ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עורך הדין אבי חימי

השופט יגאל מרזל, מנהל בתי המשפט, הגיע להסכמה עם יו"ר לשכת עורכי הדין, באשר למתכונת העבודה של בתי המשפט במהלך הסגר, וזאת על דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ובתיאום עם ממלא מקום שר המשפטים, בני גנץ ועם ראש לשכת עורכי הדין עוה"ד אבי חימי.

החל מיום ראשון הקרוב ועד ל-21 בינואר, בתי המשפט ובתי הדין יפעלו, ככלל, באופן יזום לדחיית דיונים כגון: תיקי תעבורה, תביעות קטנות, עניינים מקומיים, שמיעת ראיות, הוכחות, ודיונים הקבועים ל"ימי מוקד" בבתי המשפט, זאת אלא אם כן מצא השופט כי בנסיבות העניין אין לדחות דיון מסוים.

מנהל בתי המשפט ציין כי, כל שופט ורשם, לפי שיקול דעתו, יוכל להורות באופן יזום על דחיית דיונים שקבועים לפניו בהתאם לנסיבות של כל תיק. כמו כן, בעלי דין ועורכי דין אשר מבקשים לדחות את מועד הדיון בעניינם בשל נסיבות אישיות או מקצועיות הנובעות מהמגבלות המוטלות על הציבור במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, יוכלו לפנות לבית המשפט או לבית הדין בבקשה מנומקת. בקשות דחייה כאמור תידונה על ידי בתי המשפט ובתי הדין תוך שקילת מכלול הנסיבות הצריכות לעניין, ובכלל זה הכרה בצו השעה תוך התחשבות מרבית באילוצים ובמגבלות הנובעים ממנו.

מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכתב ציין השופט מרזל כי כל המועדים שנקבעו בדין או בהחלטת בית המשפט או בית הדין, לנקיטת הליך או ביצוע פעולה, נותרים על כנם אלא אם תבוא החלטה אחרת. עוד יצוין כי השתתפות בהליך שיפוטי היא אחד החריגים למגבלות על יציאה למרחב הציבורי שקבועים בסעיף 7 לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020.

בתקופה שבהודעה זו, ההליכים שישמעו בבתי המשפט ובבתי הדין לעבודה יתנהלו באולמות המתאימים לכך, תוך הקפדה על ההנחיות והמגבלות שנקבעו לצורך שמירה על בריאות הציבור, השופטים והעובדים, ובהתאם להוראות כל דין, ובכלל זה תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הגבלות במערכת בתי המשפט).

לאתר אבי חימי – משרד עורכי דין

_____________________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99-%d7%97%d7%99%d7%9e%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות