נהג בפסילה נעצר בתום מרדף משטרתי

המשטרה טוענת כי הנהג נסע בפראות, ומאחר והוא בשלילה ותלוי נגדו עונש על תנאי, התחלף תוך כדי נהיגה עם בן משפחתו שישב לידו אגב סיכון הציבור בדרך. עורך דינו טוען כי להד"ם, וכי מרשו כלל לא נהג ברכב
נעמה כהן |

לבית המשפט לתעבורה בחדרה הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד תושב הכפר ערערה, בן 38, שנאשם בכך שנהג בזמן פסילה רביעית, כשרישיון הנהיגה שלו פקע כבר בשנת 2007. עו"ד אביעד חייט, המייצג את הנאשם, הכחיש את החשדות נגדו.

על פי כתב האישום, ביום רביעי לפנות בוקר נהג הנאשם ברכב פרטי באזור כפר קרע, שוטרי תחנת עירון שהבחינו בו, סימנו לו לעצור. הנאשם החל להימלט תוך סיכון חיי אדם ואי ציות להוראת שוטר, ובדרך גם התחלף עם בן משפחתו במושבי הנהג והנוסע ליד הנהג תוך כדי נהיגה במהירות מופרזת.

לאחר מרדף והצבת מחסום משטרתי, נעצר הנאשם ונלקח לתחנת המשטרה בחדרה, כאשר כבר בצהריים הוגש נגדו כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד לתום ההליכים באשמת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון תקף, סיכון חיי אדם בדרך, נהיגה בקלות ראש ואי ציות להוראת שוטר.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב כי לנאשם עבר תעבורתי מכביד ביותר והוא ריצה בעבר מאסרים של 18 ו-6 חודשים, ולחובתו מאסר על תנאי להפעלה בן 12 חודשים. "המשיב מהווה סכנה למשתמשים בדרך, ולאור זלזולו בחוק ובנציגיו, העובדה שנהג בעודו מרצה פסילה שהוטלה עליו ע״י ביהמ״ש, כאשר מאסר מותנה ממושך שמרחף מעל לראשו לא הרתיעו, ונהג בקלות ראש תוך סיכון ממשי של חיי אדם בכך שהתחלף תוך כדי נהיגה עם הנוסע שלצידו, כל זאת ולא ציית להוראות השוטרים לעצור, כל אלה מקימים חשש סביר שימשיך לנהוג ולסכן את שלום הציבור ובטחונו. כמו כן מנסיבות האירוע ובעיקר העובדה כי המשיב נמנע מלדווח על התאונה למשטרת ישראל בהקדם האפשרי כנדרש, קם החשש שאם ישוחרר יימלט מאימת הדין", נכתב בבקשה עד תום ההליכים.

בדיון שנערך בבית המשפט, הסניגור עו"ד אביעד חייט, ביקש לצלם את חומרי הראיות בתיק, ובמסגרת הדיון הקרוב יעתור לשחרור הנאשם בתנאים מגבילים. השופט אלכס אחטר האריך את מעצרו בשישה ימים.

בתום הדיון אמר עו"ד חייט: "לנאשם גרסה איתנה ומבוססת, לפיה הוא לא ישב מאחורי ההגה והמדובר בטעות גדולה מצערת שהובילה למעצר אגרסיבי. ההגנה סמוכה שלאחר ניהול שמיעת ראיות האמת תרים ראשה, בלי כל קשר נפעל לשחרור הנאשם ממעצר ובהקדם״.
_____________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%98

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות