עוה"ד לנשיאה חיות: "נוהל פגרה או שננקוט בשביתה ולא נגיע לדיונים"

מאות עורכי דין פנו במכתב לנשיאת ביהמ"ש העליון בבקשה להכריז במהלך הסגר על נוהל פגרה והודיעו כי ישבתו אם לא תעשה כן: "דמנו אינו הפקר"
מעיין לביא |
אסתר חיות
הנשיאה אסתר חיות, ארכיון

מאות עורכי דין, פנו במכתב לנשיאת בית משפט העליון, אסתר חיות ומנהל מערכת בתי המשפט, יגאל מרזל, בבקשה שיפעלו בהקדם להכריז על נוהל פגרה, זאת על מנת לשמור על חיי ציבור עורכי הדין, המתדיינים, השופטים, ועובדי מערכת בתי המשפט, שהאחריות על חייהם ובריאותם של כל אלה מצויים בידם. לדברי כותבי המכתב באם הם יושבו ריקם, הם יחלו בשביתה ולא יגיעו לדיונים.

לאור מספר הנבדקים המאומתים היומי עומד על מעל 8,000 איש, החליטה ממשלת ישראל לאור המלצה חד משמעית של הגורמים המקצועיים להכריז על סגר כללי מהודק, במסגרתו כלל המערכות נסגרות, ומותרת שהות של עד חמישה אנשים בחלל סגור שאיננה חלה על הרשות השופטת.

"הנגיף", נכתב, "איננו מבחין בין התקהלות של מעל חמישה אנשים בחלל סגור שהינו אולם בית משפט לבין התקהלות של מעל חמישה אנשים בחלל שאיננו אולם בית משפט. הנגיף אף אינו מבחין בין התקהלות של מעל חמישה אנשים בתוך אולם בית המשפט, לבין התקהלות של עשרות אנשים הממתינים במסדרונות בתי המשפט, גם במקרים שבהם שופטים מקפידים שבתוך האולם יהיו עד חמישה אנשים".

"בפועל, נכתב עוד על ידי עוה"ד, |ההתנהלות של חלק מהשופטים הינה הקפדה בתוך האולם על מספר סביר של מתדיינים, כאשר מחוץ לאולם יש עשרות אנשים שנאלצים להתקהל במסדרון, כאשר במקרים אחרים אין הקפדה גם בתוך האולם, ולעיתים יש אף מקרים קיצוניים של התעקשות של שופטים לסרב לבקשות לביטול דיונים שבהגדרה אמורים להיות בהם למעלה מ-30 אנשים".

עורכי הדין החתומים על המכתב צירפו תמונות ממסדרונות בית המשפט העמוסים בפתח תקווה וכן דוגמא לדיון שהתקיים שבאופן פוטנציאלי עשויים להיות בו מעל 40 אנשים, אילו כל הנאשמים היו מממשים זכותם לנכוח בדיון והיו נוכחים בו בפועל 31 אנשים, כל זאת, לאחר שהוגשה בקשה להימנע מדיונים בשל התפרצות המגיפה, ובית המשפט סירב לבקשה.

"אנו מבקשים", כתבו לנשיאה, "כי תפעלו להכריז על נוהל פגרה, כפי שהיה בסגר הראשון. המשמעות היא שדיוני המעצרים, בשל היותם דחופים, ימשכו, וכל יתר ההליכים ידחו לתקופה שבה ניתן יהיה לקיימם בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כמו כן, תינתן ארכה אוטומטית בהגשת ערעורים וכתבי טענות אחרים, וזאת במצב שבה מערכת החינוך מושבתת כולה, וציבור עורכי הדין שהינו גם הורים לילדים צריכים להיות בביתם עם ילדיהם לא יכולים להתמקד בעבודתם ולקדמה באופן הרגיל".

עוה"ד הוסיפו איום למכתבם: "יצוין, כי ככל שלא יוכרז על נוהל של פגרה, ובתי המשפט ימשיכו לקבוע מועדים לדיונים שאינם דיוני מעצר ואין חיוניות לבצעם תוך כדי הסגר, אנו מתכוונים להכריז על שביתה ולא להגיע לדיונים שאינם דיוני מעצר, וזאת על מנת להגן על חיינו וחיי בני משפחתנו. לא למותר כי חלקנו מצויים בקבוצות סיכון, ולחלק אחר מאיתנו יש בני משפחה המצויים בקבוצת סיכון. דמנו איננו הפקר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות