נפגעי תאונות דרכים יכולים לקבל פיצויים גם כשאין חברת ביטוח בתמונה

מה לעשות במידה ונפגעים בתאונה, ומתברר שמסיבות כאלה ואחרות אין חברת ביטוח ממנה ניתן לתבוע פיצוי על נזקי גוף? מסתבר שיש פתרון: קרן קרנית
עו"ד יונית נחום |

נפגעי תאונות דרכים זכאים לפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו בתאונת הדרכים, בלי קשר לשאלה מי אשם בתאונה. גם נהג שיכור או נהג שאשם בתאונה ובנזקים הגופניים שנגרמו לו, זכאים לפיצויים. המדינה דאגה שתמיד ינתנו פיצויים, על יד כך שקבעה כי כל נהג חייב להיות מבוטח ביטוח חובה. ביטוח החובה הוא המקור ממנו כספי הפיצויים מגיעים במקרים שנגרמו נזקים גופניים שונים לנהג, לנוסעים ברכבו או לעוברי אורח שהרכב פגע בהם.

ישנן תאונות דרכים בהם הנפגעים אינם יכולים לתבוע את חברת הביטוח של הנהג, כמו בתאונות פגע וברח. נשאלת השאלה מניין יגיעו כספי הפיצויים, ואת מי תובעים בכדי לקבלם? גם למקרים אלו קיים פיתרון: קרנית היא קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים אשר מטפלת בנזקי גוף בלבד, ומפצה נפגעי תאונות דרכים שאין בידם לתבוע מבטח.

במקרה של תאונת "פגע וברח", זהות כלי הרכב הפוגע אינה ידועה, נהג הרכב הפוגע לא עוצר בכדי לגשת אל הנפגעים ולהשאיר את פרטיו ופרטי חברת הביטוח.

נסיבות נוספות בהן אין מבטח, והכתובת הנכונה לפיצויים היא קרנית הן נפגעים ע"י נהגים שהשתמשו ברכב ללא רשות או בניגוד לתנאי הפוליסה, או נפגעים על ידי רכב שלא מבוטח כחוק עקב אי תשלום הפרמיה, או תשלום פרמיה לאחר התאונה. גם נפגעים על ידי מבוטחי חברות ביטוח אשר נכנסו להליך פירוק כלולים במצב זה.

במקרים אלו, חשוב שהנפגע יפעל נכון, בכדי שיוכל להגיש את התביעה לקרנית. על הנפגע לבצע את הפעולות הבאות:
– לאסוף שמות של עדים לתאונה.
– לאסוף אישורים ומסמכים רפואיים רלוונטיים לפגיעה.
– לרשום באופן מדויק את נסיבות האירוע.
– רצוי לצלם את מקום התאונה במקום.
– לפנות למשטרה ולתת תיאור מדויק של התרחשות ומקום התאונה.

החוק אומנם מאפשר קבלת פיצויים במקרים בהם אין מבטח, אולם ישנם מקרים בהם לא יתקבלו פיצויים בשום מקרה. מי שאינם זכאים לפיצוי בגין תאונת דרכים הם:

– נפגע אשר גרם לתאונה במתכוון.
– נפגע אשר נהג ברכב ללא רשות, וכן מי שנוסע ברכב ומודעים להיעדר הרשות לנהוג.
– נפגע אשר נהג ללא רישיון נהיגה תקף.
__________________________________

עו”ד יונית נחום

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות