חברות השמירה בצפון התגלו כפרוטקשן – 14 נעצרו

המשטרה פשטה על חברות שמירה בחשד ששימשו כסות לגביית דמי חסות מבעלי עסקים מקומיים. מעצרם של החשודים התאפשר בתום חקירה סמויה ביחידה המרכזית של מחוז הצפון שהתנהלה במשך כחצי שנה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

המשטרה פשטה ברחבי הצפון על חברות שמירה בחשד של מתן שירותי שמירה פיקטיביים ועצרה 14 חשודים מישובים ערבים, אשר במסווה של חברת שמירה לגיטימית לקחו דמי חסות מבעלי עסקים.

היחידה המרכזית של מחוז צפון, ניהלה חקירה סמויה במהלך החצי שנה האחרונה, כנגד חברות שמירה אשר נותנות שירותי שמירה פיקטיביים במסווה של חברות שמירה חוקיות לכאורה. אתמול הפכה החקירה לגלויה, ועשרות שוטרים פשטו על בתיהם של 23 חשודים מהישובים טובא זנגריה, עראבה וזרזיר. החשודים עוכבו לחקירה ומתוכם נעצרו 14 איש שהובאו הערב לדיון בבית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

במהלך המעצרים נתפסו מסמכים רבים, ארבעה כלי רכב מתוכם משאית אחת, כלי נשק מסוג אייר סופט (אקדח ורובה), סמים, ומחשבים וציוד טכנולוגי הקושרים את החשודים לעברות של הלבנת הון, סחיטה וקבלת דבר במרמה.

על פי ההערכות, תעשיית דמי החסות בצפון שגשגה בשנים ובעלי העסקים פשוט שילמו מדי חודש מאות אלפי שקלים לאותם עבריינים. אלא שלא הסכימו להיסחט ולא שילמו את הכסף, מצאו את העסק שלהם במקרה הטוב עם שימשה מנופצת ובמקרה היותר גרוע עם עסק שרוף והעבריינים לא חששו להמשיך במעשיהם.

אם פעם הם היו באים ומבקשים מראש תשלום בתור חברת שמירה, בחודשים האחרונים, הם קודם גורמים את הנזקים ובעלי העסק שיודע במי מדובר מגיע אליהם על מנת 'לשכור' את שירותי השמירה שלהם. הקורבנות לא היו רק בעלי עסקים קטנים, אלא גם חברות גדולות מקבלנים העדיפו לשלם פרוטקשן על מנת לקבל שקט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות