תביעה: בקופת החולים לא התייחסו ללחץ דם גבוה ורמות שומנים גבוהות בדם והחולה מת

על פי התביעה, קופת החולים אמורה היתה לדעת כי מצבו הרפואי של המנוח חייב טיפולים בלחץ הדם ורמות השומנים בדם שלו, שייתכן והיו מצילים את חייו
מעיין לביא |
רשלנות רפואית

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעת רשלנות רפואית נגד קופת חולים כללית ומשרד הבריאות, בעקבות מותו של גבר כבן 58 בשל אירוע לבבי. בתביעה טוען בין השאר עו"ד שמואל קשיוב כי קופת החולים התרשלה, בכך שלא התייחסה לתוצאות בדיקות לחץ הדם אשר העידו על לחץ דם גבוה בצורה עקבית ובמשך מספר שנים, ולא נתנה למנוח כל טיפול תרופתי ללחץ הדם ולשומנים בדם.

על פי התביעה, בשנים שלפני מותו ביצע תושב המרכז שתי בדיקות לחץ דם בהפרש של שנתיים, שהיו גבוהות בהרבה מהנורמל. כעבור מספר חודשים מהבדיקה השניה, פנה המנוח לקופת החולים עם תלונה על חולשה, במטרה לקבל אישור מחלה. באותה עת דיווח על שיעול יבש.

רופא המשפחה ציין כי בדיקות דם לא בוצע במשך שנים, וכן צוין כי המנוח לא מקבל טיפול קבוע, ולחץ הדם שלו גבוה. עם סיום הביקור, קיבל המנוח הפניה לבדיקות דם תקופתיות, הוראה למעקב לחץ דם ולחזור לביקורת עם תוצאות בדיקות הדם ומעקב לחץ הדם. בדיקות לחץ הדם היו גבוהות, וגם בבדיקות הדם התגלו חריגות ברמות הכולסטרול הכללי, רמות הכולסטרול הרע ורמות הטריגליצרידים.

למרות בדיקות הדם, שהעידו על ערכי שומנים גבוהים בדם, ובדיקות לחץ הדם, שהעידו על כך שבאופן עקבי לחץ דמו של המנוח גבוה, למנוח לא ניתן כל טיפול תרופתי, הסבר על שינוי אורחות חיים, שינוי תזונתי וכו'. כשלוש שנים אחרי הבדיקה הוזעקה ניידת מד"א לבית של המנוח, עקב תלונות על כאבים בחזה מזה 3 שעות, שלא הגיבו למשככי כאבים מסוג "אקמול" או "ארקוקסיה".

עו"ד רשלנות רפואית שמואל קשיוב

המנוח סיפר לצוות מד"א כי הכאב מוכר לו מזה מספר חודשים. כאב שהיה מופיע אחרי מאמצים של הרמת משקולות. המנוח תיאר אירוע של סחרחורת במקלחת ונפילה, וכן בנוכחות צוות מד"א בעת ניסיון לקום מהכיסא עליו ישב – שוב חש סחרחורת חזקה ולכן הסכים בסופו של דבר להתפנות לבית החולים.

בדיקת אקו לב וא.ק.ג גילו ליקויים במערכת החשמלית בלב, כולל אירוע קצר של היעדר כל התכווצות של הלב. לאור חומרת מצבו של המנוח, הוא הועבר מיד לחדר הצנתורים לביצוע צנתור, וכן הושתל לו קוצב לב דפיברילטור אוטומטי. המנוח המשיך להתלונן תלונות חוזרות ונשנות על קוצר נשימה, וכעבור מספר שעות נמצאו ערכי לחץ דם נמוכים בדרגה של הלם מסיבה לבבית, ולמרות טיפול החייאתי נפטר המנוח.

עו"ד קשיוב צירף לתביעה חוות דעת של מומחה לקרדיולוגיה לבדיקת המקרה ונסיבותיו, ולמתן חוות דעתו בשאלת האחריות והקשר הסיבתי בין התנהלות הנתבעות למותו של המנוח. הוא ציין כי הרשומה הרפואית בקופת החולים דלה ביותר, ומתאפיינת בחוסר יוזמה ובהתעלמות מממצאי העבר. לטענת המומחה כי לו היה נעשה עיון הייתה הרופאה רואה כי ערכי לחץ הדם היו גבוהים גם 7 חודשים ואף שנתיים קודם לכן, ומהאמור עולה שבסבירות גבוהה מדובר בלחץ דם גבוה בצורה כרונית. לכן לא היה כל מקום להמלצה לבצע מעקב לחץ דם בבית מבלי לתת טיפול, שכן המלצה זו ניתנת כאשר אין ביטחון שאמנם קיים יתר לחץ דם. המומחה הדגיש כי היה מקום להתחיל מיד בטיפול ביתר לחץ דם תוך התחלת בירור ומעקב אחר יעילות הטיפול התרופתי.

בתביעה מציין גם עו"ד שמולוב כי האירועים נשוא התביעה והנזקים בעקבותיהם נגרמו מחמת רשלנותן של הנתבעות, כאשר קופת החולים התרשלה בכך שלא התייחסה לתוצאות בדיקות לחץ הדם, אשר העידו על לחץ דם גבוה בצורה עקבית ובמשך מספר שנים, ולא נתנה למנוח כל טיפול תרופתי ללחץ הדם ולשומנים בדם, ואף הוסיפה והתרשלה בכך שלא התייחסה לעובדה שגם בבדיקות לחץ דם, אותן ביצע המנוח בביתו, ערכי לחץ הדם היו גבוהים.

עוד מציין עו"ד קשיוב כי קופת החולים גם התרשלה בכך שלא התייחסה לתוצאות בדיקות הדם של המנוח, לא זימנה אותו לביקור נוסף וזאת למרות שרמות השומנים בדמו היו גבוהות מהנורמה ולמרות שבדיקות אלה בשילוב עם ערכי לחץ דם גבוה העמידו את המנוח בסיכון לתחלואה לבבית. באשר לבית החולים מציין עורך דין שמולוב כי שם התרשלו כי לא ביצע למנוח ניתוח מעקפים דחוף בעת הגעתו לבית החולים ובית החולים התרשל בכך שלא התייחס לעליה החדה בערכי הטרופונין בדמו של המנוח אשר העידו על אוטם חריף ועל הרס שריר הלב.
_____________________________

עו”ד שמואל קשיוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות