כתב אישום נגד סגן ראש עיריית נתניה: שוחד תמורת קידום יוזמות נדל"ן

שמעון שר, שכיהן כסגן ראש עיריית נתניה וכיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר נאשם בעבירת שוחד ועבירות של מרמה והפרת אמונים. על פי האישום במסגרת תפקידו סייע לקדם פרויקטים בתחום הנדל"ן בתמורה לטובות הנאה
אייל חן |
הרב שמעון שר בדיון בביהמ"ש, ספטמבר 2016. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה לשעבר, בגין לקיחת שוחד וריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, בין השנים 2011-2016, כיהן הנאשם כסגן ראש העיר נתניה וכיו"ר וועדת המשנה לתכנון ובניה של הוועדה המקומית בנתניה וחבר ב"וועדת השניים" שהיא ועדת רשות הרישוי אשר דנה בבקשות להיתרים הקשורים בבנייה.

בתקופת כהונתו, סיכם הנאשם עם יזם נדל"ן, בעל פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיר נתניה, כי היזם יתרום למוסדותיה של חסידות צאנז, אליה הנאשם משתייך. בתמורה לתרומתו, הנאשם יסייע ליזם באיתור וקידום מיזמי נדל"ן בנתניה.

במקביל לתפקידו בועדת התכנון והבנייה נתניה, היה הנאשם פעיל מאוד בגיוס תרומות למוסדות חסידות צאנז ובפרט למוסד שכונה "בית היתומות". הוא פעל לגיוס התרומות, בין היתר, באמצעות בקשות תרומה מבעלי עניין בתחום הנדל"ן בעיר נתניה. קבוצה זו כללה יזמי נדל"ן, קבלנים ומנהלים בחברות העוסקות בנדל"ן או בתחומים אחרים שבגינם נדרשו לאישורי תוכניות בנייה והיתרי בנייה מהוועדה שבראשה עמד הנאשם.

כפועל יוצא מבקשותיו של הנאשם, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז סכום של כ 2 מיליון שקלים. במקביל לבקשות התרומה וקבלתן, המשיך הנאשם לעסוק בבקשותיהם של בעלי העניין, לאשר אותן ולחתום על היתרים למיזמי הנדל"ן בבעלותם, תוך ניגוד עניינים חמור העולה לכדי מרמה והפרת אמונים.

בנוסף, הנאשם פעל במסגרת תפקידו ותחום השפעתו, תוך סטייה מן השורה, על מנת לסייע למלון "גלי צאנז" להימנע מסגירה על ידי עיריית נתניה על אף מצבו הרעוע של המבנה באותה עת. בכך עבר עבירת מרמה והפרת אמונים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות