פיצויים לאחות שנפגעה בגבה כשהחליפה טיטול לחולה כבד במיוחד

ביהמ"ש החליט שאחות מוסמכת, שעבדה בביה"ח כרמל ונפגעה בגבה בעת שהזיזה מטופל, ותפוצה על ידי המרכז הרפואי שהתכחש בתחילה לעצם התאונה
נעמה כהן |

שופט בית משפט השלום בקריות, ערן נווה, פסק פיצויים בסך 113 אלף שקלים לאחות במרכז הרפואי כרמל בחיפה, לאחר שנפגעה בגבה במהלך טיפול באחד החולים. פרט לסכום הזה, קיבלה האחות גם פיצוי נוסף מהביטוח הלאומי בסך 100 אלף שקלים, וזאת למרות שהמרכז הרפואי התכחש לגמרי לאירוע.

התובעת, אחות מוסמכת במקצועה, נפגעה לפני מספר שנים בתאונת עבודה במהלך טיפול בחולה במרכז הרפואי כרמל. לטענתה, בשעת לפנות בוקר עבדה כאחות מוסמכת במחלקת אורתופדיה. במסגרת תפקידה נדרשה לבצע "סידור לילה", הכולל החלפת טיטולים ושינוי תנוחה לחולים. התובעת טענה כי ניגשה לחולה כבדה במיוחד, כרותת רגל ומשותקת בפלג גופה התחתון, על מנת להחליף לה טיטול. תוך כדי הרמת גבה ורגליה של החולה, נאלצה התובעת להפעיל כח פיזי רב, לפתע חשה כאב חד בגב תחתון.

התובעת הדגישה כי מכח השכלתה כאחות מוסמכת, לאחר אירוע התאונה היא יצאה לחופשה שהיתה מתוכננת מראש, ושהתה בביתה למנוחה למשך מספר ימים בזמן שהיא מטפלת בעצמה בעזרת משככי כאבים. אך משהחמירו כאביה פנתה לקבלת טיפול רפואי במסגרת קופ"ח כללית, ולאחר מכן פנתה לקבלת טיפול רפואי במרכז רפואי "כרמל", כאשר היא מפנה לתלונותיה שנרשמו שם, אשר תואמות אף הן לטענתה את גרסתה לאורך כל הדרך.

מנגד, המרכז הרפואי הכחיש את עצם אירוע התאונה, לרבות הנסיבות הנטענות להתרחשותה. שם טענו, כי עדותה של התובעת הינה עדות יחידה של בעל דין. לחילופין, התאונה ארעה, אם בכלל, עקב חוסר זהירות מצד התובעת, אשר פעלה בחוסר תשומת לב והפעילה שיקול דעת מוטעה לחלוטין, דבר שהביא לאירוע התאונה.

לטענת המרכז הרפואי, ברור כי אילו התובעת היתה נוהגת לפי ההוראות שניתנו לה, התאונה היתה נמנעת. בנסיבות אלה, יש לטענתה להטיל את מלוא האחריות לאירוע התאונה על התובעת. עוד נטען על ידה כי אין אינדיקציה אובייקטיבית שממנה ניתן ללמוד את הנסיבות האמיתיות שגרמו להתרחשות האירוע והנזק הנטען, וכי אף עובד לא ראה, לא שמע ולא ידע על פציעת התובעת ועל הנסיבות הנטענות.

כאמור, בסופו של דבר השופט ערן נווה קבע כי אכן האחות נפגעה במהלך עבודתה ודין התביעה להתקבל, אך בניכוי רשלנות תורמת של 20%. "אני נותן אמון בעדותה של התובעת, כי התאונה נגרמה בנסיבות של החלפת טיטול והצורך להרים ולהפוך את החולה שבוצעה על ידי התובעת במחלקה האורטופדית בבית חולים כרמל בשעת בוקר מוקדמת", כתב השופט בהחלטתו.
_____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ערן נוה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות