רדיו הצפון תובע שדרנית מחיפה שכינתה אותו בפייסבוק "תחנת רדיו מקומית ממטולה"

כמו תמיד, שוק התקשורת בצפון תוסס ושמח: עיתונאית ושדרית מחיפה פרסמה פוסט זועם ומלעיג על משדר רדיו שהופק בשיתוף העיריה, והתביעה המשפטית הגיעה. נשתדל לעקוב
מעיין לביא |
צילום מסך של צילום מסך שהופיע בפוסט נשוא התביעה. מבולבלים? גם אנחנו

רדיו הצפון הגיש באחרונה תביעה בסך 140 אלף שקלים נגד טלי ליבמן, עיתונאית חיפאית ושדרית ברדיו חיפה המתחרה, לאחר שפרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט לכאורה מכפיש נגד רדיו הצפון, בעקבות משדר ״רדיו צפון מצדיע ללוחמי הקורונה של עיריית חיפה״. כמו כן, התובעים מבקשים מבית המשפט הנכבד להורות לה לפרסם התנצלות לדברי לשון הרע.

על פי התביעה, במהלך חודש מאי שידרה רדיו צפון מיוזמתה משדר הצדעה, שנועד להוקיר את גורמי ההצלה וגורמי העזר בחיפה, ולהעלות על נס את הישגי עיריית חיפה ותושבי העיר, בה שיעור התחלואה בנגיף הקורונה הינו מהנמוכים בישראל. שמו של המשדר היה – ״רדיו צפון מצדיע ללוחמי הקורונה של עיריית חיפה״.

מיד לאחר המשדר, כתבה ליבמן בדף הפייסבוק שלה פוסט שכלל את הדברים הבאים, בין היתר: ״העירייה הביאה את רדיו צפון לשדר מרחוב הרצל בהדר… אין לי מושג כמה עולים לנו שידורי הליקוקים האלה ולמה השת״פ עם רדיו שהחיפאים לא מחוברים אליו. מילא עם רדיו ארצי, אבל רדיו מקומי ממטולה! טוב שלא הביאו רדיו טבריה. על פי תכתיבי העירייה הוזמנו מרואיינים שונים מהעירייה… יללה הלכתי להקיא״ (חלק מהטקסטים המופיעים בתביעה אינם מופיעים כעת בפוסט עצמו, שנחסם לתגובות. המערכת).

"הדברים המצוטטים לעיל מהווים לשון הרע נגד התובעת, כאשר התובעת מוצגת בפרסום ככלי ריק מן הבחינה העיתונאית, המהווה כביכול בובה של עיריית חיפה, אשר שידרה לכאורה משדר ״ליקוקים״, כלומר – בלא כל סטנדרטים והצדקה עיתונאיים למשדר, בו הוכתבו כביכול לתובעת זהות המרואיינים והשאלות שיישאלו אותם מרואיינים, ולא פחות חמור מכך, התובעת מוצגת כמי שמכרה כביכול את כל עקרונותיה העיתונאיים בתמורה לבצע כסף", נכתב בתביעה. "לצד האמור השוותה הנתבעת את התובעת ל״רדיו מקומי ממטולה״ ול״רדיו טבריה״, ולרדיו ש״החיפאים לא מחוברים אליו״, וזאת בניסיון בזוי ופסול להגחיך את מעמדה של התובעת ואת המוניטין שלה, וזאת כנראה, בין היתר, על מנת לרצות את מעסיקיה – שולחיה ברדיו חיפה, ולכל הפחות על מנת לשאת חן בעיניהם, על חשבונה של התובעת".

עוד נטען בתביעה כי הסגנון הבוטה בו נקטה הנתבעת מדבר בעד עצמו, ומצביע על כוונה ברורה לפגוע ברדיו צפון כאשר היא כעיתונאית מנוסה ומניפולטיבית, אף בחרה שלא להותיר לעוקביה ספקות, כשהיא הובילה את אותם לתחושת קבס, לשון המעטה, ביחס לתובעת, וזאת באמצעות התיאורים הגרפיים של הפרשותיה. על פי התביעה כאשר דרשו ממנה להסיר את הפרסום ולהתנצל נטען על ידה שהיא לא כתבה דבר רע.

הפוסט מאת טלי ליבמן, נשוא התביעה. ככל הנראה עבר מעט עריכה

_____________________

 

הוציאו את דיבתך? גם אתה יכול לתבוע ולקבל סכום של עד 150,000 ש"ח!!

[gravityform id="17" title="true" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות