ח"כ יעלון מאיים: "תביעת הדיבה נגדי תהפוך לוועדת חקירה"

במסגרת כתב ההגנה שהגיש שר הביטחון לשעבר הוא טוען כי בידיו "מסמכים ועדויות" ששומטים את טענות שמרון ועשויים להפוך את ההליכים בתיק ל"ועדת חקירה בפרשת השחיתות הביטחונית החמורה מאז קום המדינה"
דנה לווינסקי |
משה (בוגי) יעלון, בכנסת. צילום: פלאש 90

ח״כ משה (בוגי) יעלון, הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר, הגיש לבית-משפט השלום בתל-אביב, כתב הגנה, אל מול תביעת הדיבה של עו״ד דוד שמרון, לשעבר יועצו של ראש הממשלה. במסמך שהוגש לביהמ"ש הוא דחה את הטענות שהועלו נגדו בכתב התביעה ומבהיר: "ניהול התיק עשוי להפוך ל'ועדת חקירה חליפית' לפרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביתר מאז קום המדינה".

כזכור, עו"ד דוד שמרון, הגיש תביעת לשון הרע בסך יותר מחצי מיליון שקלים, נגד ח"כ יעלון, ביחס להתבטאויותיו הקושרות אותו לפרשת הצוללות, וכן דברים שאמר בגנותו בתקופה האחרונה בכלי התקשורת. לדברי שמרון, תביעתו מתמקדת במספר פרסומים של יעלון לגביו, בהם הואשם שמרון בקנוניה לצד גורמים נוספים, בהם ראש הממשלה נתניהו ונציג המספנות בגרמניה, מיכאל גנור. לדברי יעלון, כלל הגורמים, לרבות שמרון, קידמו רכש של צוללות מיותרות לצי של מדינת ישראל, כביכול בתמורה לקבלת עמלות ותשלומי שוחד בהיקף של מיליוני שקלים.

ח״כ יעלון, באמצעות באי כוחו, הדף ודחה את הטענות המופרכות, לטענתו, שהועלו בכתב התביעה אחת לאחת, בכתב הגנה יסודי, מפורט ומנומק. בשל החשיבות הציבורית שבחשיפת פרטי פרשת השחיתות הביטחונית החמורה של רכש הצוללות וספינות המגן, וחשיפת מעורבותו של עו"ד שמרון במסגרתה, נכון ח"כ יעלון לוותר על החסינות המהותית העומדת לו, בגין חלק מהפרסומים נשואי התביעה, אשר התקיימו לאחר שהושבע לכנסת.

"כתב ההגנה הזה יצוק בעובדות, מסמכים ועדויות ששומטים כל יסוד לטענות התובע, ועשויים להפוך את ניהול התיק הזה ל״ועדת חקירה חליפית" לפרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מאז קום המדינה", אמר ח"כ יעלון. "רשימת עדי ההגנה ארוכה, וחלקם טרם זכו להשמיע את קולם בפני הרשויות, עד כה. מי שמנסה להרתיע אותי מלהוסיף ולהתעקש על חקירה יסודית בפרשה באמצעות תביעת השתקה – ימצא עצמו מול האמת, העובדות, ומחויבותי המוחלטת לביטחון ישראל, כמי ששירת וממשיך לשרת אותה, כחיל של המדינה, למעלה מ-50 שנה״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות