הורשע בתקיפת בת זוג – נידון ל-80 שעות של"צ

הגבר נאשם כי במהלך ויכוח על רקע כספי תקף את אשתו ואיים כי "ישרוף אותה", זאת בעוד היא מחזיקה על ידיה את בתם התינוקת. ביהמ"ש הצדיק את העונש הקל שניתן במסגרת הסדר טיעון: "נטל אחריות על מעשיו והביע חרטה"
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופט בית השלום בירושלים, ארנון איתן, גזר רק 80 שעות של"צ על גבר שהורשע באיומים ותקיפת בת זוג, זאת במהלך ויכוח על רקע כספי, בעוד האישה מחזיקה על ידיה את בתם, תינוקת בת שלושה חודשים. השופט איתן, גם הורה לבעל לפצות את האישה באלף שקלים.

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם בעבירות תקיפה סתם של בת זוג, איומים והיזק לרכוש במזיד, בינו לבין אשתו דאז התגלע וויכוח על רקע כספי. בעת שהמתלוננת החזיקה את בתם בת ה-3 חודשים התקרב הנאשם אל המתלוננת מכיוון גבה, משך בשערה ושאל אותה "איפה הכסף". לאחר מכן הצמיד הנאשם את מצחו למצחה של המתלוננת ואיים עליה כי ישרוף אותה. המתלוננת התקשרה לאחיה וביקשה כי יאסוף אותה, אז נכנסה לחדר השינה. הנאשם נכנס אף הוא לחדר השינה, קילל את המתלוננת ואז תפס את הטלפון הנייד שלה והטיח אותו בקיר חדר השינה. כתוצאה ממעשיו התנפץ מסך הטלפון הנייד.

בעת הצגת הסדר הטעון הודיעה התביעה, כי בכפוף לתסקיר חיובי, והיעדר פתיחת תיקים נוספים, היא לא תעתור היא להטלת עונש מאסר בפועל אף לא בדרך של עבודות שירות, אך מנגד תעתור להרשעה.

מתסקיר שירות המבחן עלה שהנאשם באופן כללי מתקשה ליטול אחריות על מעשיו הפוגעניים וזאת כחלק מהדחקה בה הוא נוקט כדרך התמודדות עם קשיים בחייו. באשר ליחסיו עם המתלוננת תיאר הנאשם כי לאחר נישואיהם נוצר מתח רב בין בני הזוג שנבע ממעורבות משפחתה של המתלוננת בכל מהלך בחייהם. עוד סיפר כי המתלוננת הביעה כלפיו ביקורת רבה, הרבתה לקלל אותו ולא תמכה בו למול משפחתה ואת האירוע נשוא האישום תיאר הנאשם כזה שהוביל לפרידתם. לטענתו, האירוע התרחש כאשר גילה שהמתלוננת בזבזה את כל חסכונותיהם.

המתלוננת בתסקיר נפגע עבירה, טענה כי הנאשם היה אלים כלכלית ומילולית כלפיה ואף זרק חפצים בבית. הנאשם ניסה לנתק אותה ממשפחתה ואיים כי יפגע במי מהם שייכנס לביתם. את הסכנה שבדבר הבינה, לטענתה, במהלך האירוע נשוא הליך זה, או אז החליטה להיפרד מהנאשם. המתלוננת טענה שהנאשם הותיר אותה עם חובות כבדים לאחר פרידתם.

השופט איתן ציין בגזר הדין כי נקבע בפסיקה שנגע האלימות במשפחה פוגע בשלום הציבור ובערכים יסודיים של החברה בישראל, וכי "על בית-המשפט מוטלת החובה להוקיע מעשים אלו בדרך של ענישה משמעותית, אשר תעביר מסר שיפוטי חד וברור לעברייני האלימות במשפחה". למרות זאת, הסתפק בעונש מקל במיוחד של 80 שעות של"צ ואלף שקלים פיצוי.

"במקרה דנן", הסביר, "המדובר באלימות שאיננה ברף נמוך של מעשים, שנעשו כאשר המתלוננת אוחזת בבתם התינוקת. לכך התלוו גם איומים קשים שהופנו כלפיה. הנאשם נטל אחריות שאיננה מלאה בשרות המבחן, ואף שהביע חרטה, ניסה לדבריהם למצוא הצדקות וטיעונים למעשיו. יש להתחשב בנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה. הנאשם כבן 36 גרוש, אב לילדה בת שנתיים. הנאשם נטל אחריות על מעשיו בבית המשפט, גם במסגרת פרשת העונש, אם כי בשירות המבחן נטילת האחריות הינה מסויגת יותר".
_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארנון איתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות