רויאל ג'ורדניאן, שביטלה טיסות במבצע 'צוק איתן', תפצה את הנוסעים שנפגעו

אחרי שאושרה הגשת תובענה ייצוגית ונדחה הערעור על כך בעליון, הסכימה חברת התעופה להיכנס להליך של גישור מול בא כוח התובעים, עו"ד אדי בליטשטיין, והגיעה להסדר פיצויים
מעיין לביא |
מטוס של רויאל ג'ורדניאן בנתב"ג. צילום: משה שי, פלאש 90

הנה פסק דין שיכול לעניין את אלפי האנשים, שבשל משבר הקורונה הטיסות שלהם בוטלו ואת הכסף הם עדיין לא ראו. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אסתר נחליאלי חיאט, אישרה הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת התעופה רויאל ג'ורדניאן, מאחר שבעת מבצע צוק איתן החברה ביטלה את טיסותיה מעמאן לישראל ולטענת עורך דין בליטשטיין, שייצג את התובעים בתיק, החברה לא הציעה כל חלופה, פיצוי או מתן שירותי סיוע לנוסעים שנפגעו.

על פי הבקשה לתובענה ייצוגית שאושרה על ידי השופטת אסתר נחליאלי חיאט והוגשה על ידי עו"ד אדי בליטשטיין, ברקע הדברים מצוי מבצע "צוק איתן", והאירועים שקדמו למבצע, כאשר נורו לעבר מדינת ישראל רקטות בכמות הולכת וגוברת. במשך למעלה מחודש וחצי היתה המדינה במצב מלחמה, במהלכה נורו מרצועת עזה טילים ורקטות לעבר ישראל כולה. בתקופה זו ביטלה חברת רויאל ג'ורדניאן את טיסותיה מעמאן לישראל, ולטענת התובעים ללא מתן חלופה, פיצוי או שירותי סיוע לנוסעים כנדרש על פי דין. עו"ד בליטשטיין אף ביקש לייחס לחברת התעופה ביצוע עוולות לפי פקודת הנזיקין, הפרת חובות לפי חוק החוזים וכן עשיית עושר ולא במשפט ופגיעה באוטונומיה של חברי הקבוצה.

כאמור, השופטת אישרה לתובעים לנהל תובענה ייצוגית בשאלת השבת התמורה לנוסעי המשיבה' שטיסתם בוטלה בתקופת צוק איתן בקטע שבין ירדן וישראל ולא ניתנה להם טיסה חלופית ולא הוחזרה להם תמורת הטיסה שבוטלה. הוגשו בקשות רשות ערעור לבית המשפט העליון, שדחה אותן וקבע כי די בנסיבות הבקשה כדי "לבסס אפשרות סבירה שהתובענה הייצוגית תוכרע לטובת הקבוצה המיוצגת".

בתום ההליך בבית המשפט העליון פנו הצדדים להליכי גישור ומונה בודק חיצוני. לאחר שהוא הגיש את ממצאיו ומסקנותיו לצדדים ולמגשר, הצליח עו"ד בליטשטיין להגיע להסכמות ולנסח הסדר פשרה לסיום ההליך בדרך מוסכמת, כאשר סכום הפיצוי המקסימלי יהיה סך של מיליון חמש מאות שלושים אלף שקלים. סכום זה ישולם על ידי החברה בכל מקרה.

כל חבר בקבוצה שיפנה לב"כ התובעים תוך 45 ימים מעת פרסום המודעה יהיה זכאי לקבל סך של 1,100 שקלים מהנתבעת תוך 45 ימים מעת פניתו. בהסכם הפשרה גם הוחלט כי לנוכח העבודה הרבה שהושקעה בהליך ובהליכי הערעור, כמו גם בהליכי הגישור וניסוח ההסדר, הומלץ לתגמל את המייצגים בסך כולל של 75,000 שקלים שיחולק בין שני התובעים שווה בשווה, וכן הומלץ לאשר לב"כ התובעים, עו"ד בליטשטיין, שכ"ט עו"ד בסך 336,000 שקלים.
______________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אסתר נחליאלי חיאט
______________________

עורך דין אדי בליטשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות