האם המשחטה ניסתה לנקנק בדיבה את איש חברת הנקניקים?

עובד בחברה לייצור נקניקים תבע תביעת לשון הרע משחטה בצפון, ששלחה מכתב מעורך דינה לעורך הדין של החברה בה עבד בה הוא נדרש להפסיק לעבוד מולם. בית המשפט קבע שאינו נפגע מהמכתב, ודחה את התביעה
מעיין לביא |
תרנגולי הודו. צילום: ויקיפדיה

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פינצ'וק אלט, דחתה תביעת לשון הרע אותה הגיש אדם, שעסק במשך שנים רבות במשרות ניהול במשחטות בארץ ובחול, נגד משחטה בצפון והבעלים שלה. לטענתו, הם יצאו למתקפה בזויה ושקרית נגדו, והכפישו אותו בפני מעסיקתו, כאשר שלחו מכתב לעורך הדין של החברה.

על פי התביעה, לפני מספר שנים נקלעה המשחטה מהצפון לקשיים כספיים, ולא עמדה בהתחייבויותיה כלפי ספקית תרנגולי הודו חיים, ונותרה חייבת סך של עשרה מיליון שקלים בגין עופות שסופקו לה. הספקים עמדו להגיש תביעה נגד המשחטה. כתוצאה מאי פירעון החוב, הופסקה אספקת תרנגולי הודו לשחיטה, וכתוצאה מכך המשחטה נקלעה למצוקה גדולה עוד יותר, שכן לא יכלה להפעיל את המשחטה בתפוקה מלאה, ההוצאות הקבועות הלכו והצטברו, ובנוסף, לא יכלה המשחטה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי חברת הנקניקים (בה עבד התובע) לאספקת אלפי טון תרנגולי הודו בהתאם להסכם ביניהן.

התובע טען כי בהתאם לשיטה לפיה ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה, וכדי לתקוף את החלש ולא את החזק, יצאו אנשי המשחטה למתקפה נגדו, הכפישו אותו בפני מעסיקתו וגורמים נוספים והפיצו עליו שקרים. בתביעה הוסיף התובע כי המשחטה דרשה שהוא לא ישמש כנציג חברת הנקניקים כלפי הנתבעים, והמשמעות מכך שהם דרשו את פיטוריו של התובע מעבודתו.

כאמור המשחטה הכחישה כי מדובר היה בלשון הרע, וטענו להגנות אמת הפרסום ותום הלב. השופטת אלט, כאמור, קיבלה את גירסת הנתבעים ודחתה את התביעה כשהיא מציינת: "הנתבעים לא השתלחו בתובע, אלא פנו לעורך דינם, ממשרד עורכי דין מוכר וידוע, על מנת שזה יפנה לתובע ולמעסיקתו, על מנת שיחדל לעשות כן. פנייה כזו היא יותר מסבירה בנסיבות שהרי, ראשית נעשו ל"קהל" מצומצם ביותר: התובע ומנכ"ל החברה… משכך, חוסים הפרסומים של הנתבעים אודות התובע, תחת הגנת תום הלב שכן הפרסום נעשה למי שסביר היה לפנות אליו, באופן מצומצם, ולמען הגנה על עניין אישי כשר של הנתבעים. למעלה מהצורך אוסיף כי אין כל ספק שהתובע לא נפגע עקב הפרסומים נשוא התביעה, והוא ממשיך בתפקיד ניהולי דומה לזה שהיה לו קודם".
__________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת רונית פינצ'וק אלט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות