כתב אישום נגד מפגין: "קרא להפוך ולשבור מחסומים משטרתיים"

שלמה לקס, תושב ירושלים שלקח חלק במחאה נגד רה"מ, הואשם בביהמ"ש השלום בבירה בשני אישומים המייחסים לו הפרעה לשוטר ותקיפת עובד ציבור. המדינה טוענת כי תקף פקח בשמשיה שעסק בפינוי מתחם מפגינים בגן העצמאות
מעיין לביא |
המחאה נגד רה"מ, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש נגד שלמה לקס, מפגין בירושלים, כתב אישום בגין שני אישומים של הפרעה לשוטר ואישום של תקיפת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור. על פי כתב האישום, הנאשם תקף פקח בשמשיה בעת שעסק בפינוי מתחם מפגינים שהוקם בגן העצמאות. בשני מקרים אחרים במהלך הפגנות סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים הנאשם לא נשמע להוראות השוטרים והסית מפגינים להפוך ולשבור מחסומים משטרתיים.

על פי כתב האישום, בחודש יולי השנה, הגיעו פקחי השיטור העירוני, לגן העצמאות במטרה לפנות מתחם מפגינים שהוקם באופן בלתי חוקי בשטח הגן. כחלק ממילוי תפקידם, נדרשו הפקחים להחרים ציוד ששימש את השוהים במתחם, הכולל, בין היתר, שמשיות ברזל גדולות. הפקח ניסה לקחת את אחת השמשיות במטרה להחרימה.

לקס, נטען בכתב האישום, אחז בשמשיה וסירב לשחררה מידיו. השניים אחזו בשמשייה יחד למשך מספר שניות, בעוד לקס מסרב לשחררה מידיו. כאשר הרפה הפקח מאחיזתו בשמשיה והדף את הנאשם, חבט הנאשם בחלקו האחורי של ראשו של הפקח באמצעות השמשיה.

באישום נוסף מואשם לקס כי בחודש ספטמבר, בשעות הערב, השתתף במחאה אשר התקיימה סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים – מקום בו התקיימו הפגנות במשך חודשים. בשלב מסוים, נטען, צעד לקס בתהלוכה אשר מנתה מספר רב של משתתפים. התהלוכה עברה ברחוב קרן היסוד, בתוך מתחם מוגדר ומגודר במחסומים.

במהלך הצעידה שלהב הנאשם את המפגינים באמצעות מגפון, לבצע עבירות של הפרת סדר והפרעה לשוטרים, בקוראו "להפוך ולשבור את המחסומים המשטרתיים". סמוך לאחר מכן, כרז לקס לעבר המפגינים להאט את קצב ההליכה באומרו:" חבר'ה, לאט לאט", במטרה לצבור מסת מפגינים באמצעותה ניתן יהיה לפרוץ מחסום משטרתי. בהמשך, כך לפי כתב האישום, נפרץ מחסום משטרתי שהוצב בכיוון התקדמות הנאשם ו"המפגינים והתהלוכה המשיכה ללכת בדרך שלא יועדה לכך".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות