פיצוי של 160 אלף שקלים לחייל שנפצע בתאונת דרכים בשירות הסדיר

החייל נפגע בתאונה בזמן היותו בחופשה על ידי רכב שהתנגש מאחור ברכב בו נסע. השופט השתכנע מנימוקי הסנגור והורה לחברת הביטוח לשלם פיצויים לנפגע
נעמה כהן |

שופט בית משפט השלום בירושלים, נאיל מהנא, פסק פיצויים בסך כ-160 אלף שקלים, לקצין בקבע שנפצע בתאונת דרכים בהיותו בשירות סדיר. השופט קיבל את טענתו של עו"ד יונתן שוב, לפיה מאז התאונה הקצין מתקשה במאמץ פיזי, וחרף הזמן שחלף מצבו רק הלך והתדרדר.

על פי התביעה, הקצין נפגע בתאונת דרכים לפני מספר שנים, בעת שנסע ברכב נהוג ע"י אביו, כאשר רכב אחר התנגש מאחור ברכב בו נסעו. במועד התאונה היה הקצין במהלך השירות הסדיר ובחופשת מחלה, לאחר אשפוז בבית חולים עקב דלקת ריאות. כיום הוא משרת בשירות קבע. במהלך המשפט מונו על ידי בית המשפט שני מומחים רפואיים, האחד בתחום האורתופדיה והשני בתחום הנוירולוגיה. המומחה בתחום האורתופדיה קבע לו נכות צמיתה בשיעור של 2.5% בגין פגיעה בעמוד השדרה, והמומחה בתחום הנוירולוגיה קבע לתובע נכות צמיתה בשיעור של 5%. סך הכל נכותו הרפואית המשוכללת הינה בשיעור של 7.5% לצמיתות.

עו"ד שוב טען כי יש להוסיף על דרך האומדנה נכות אורתופדית נוספת בשיעור של 2.5%, או לחילופין לקבוע כי נכותו הצמיתה המשוכללת הינה בשיעור של 9.75%, וזאת מאחר ולטענתו נכותו הייתה מוגדלת על רקע בלט דיסק אשר התגלה בגופו לאחרונה, וסביר להניח כי הוא היה נזקף לתאונה מושא תיק זה. עוד נטען על ידי עו"ד שוב כי מאז התאונה ועד היום, הקצין סובל מכאבים והגבלות בתנועות הגב התחתון וכן ברגל שמאל, אשר מתבטאים בקושי בנשיאת משקלים, עמידה ממושכת, הליכה או ריצה ממושכת.

חברת הביטוח טענה מנגד כי אין לקבל טענת התובע בדבר העלאה אפשרית בשכרו והעדר קידום עקב התאונה. אולם השופט מהנא קיבל את טענת עו"ד שוב, וקבע בפסק הדין כאמור כי חברת הביטוח תשלם לקצין כ-160 אלף שקלים, שיכללו בין השאר אובדן כושר השתכרות ופנסיה, ונזק לא ממוני.

"בעניינינו, מדובר בבחור צעיר כבן 19 במועד התאונה, שנפגע בגבו. אין ספק כי הפגיעה שארעה לתובע גרמה לו נזקים גופניים שיש בהם כדי לפגוע בתפקודו וזאת בשים לב לעיסוקו כחייל בשירות סדיר בחיל השריון", כתב השופט מהנא בפסק הדין, והוסיף לגבי אובדן כושר ההשתכרות והפנסיה: "אכן מדובר בבחור צעיר ששנות עבודה רבות צפויות לו. נכותו של התובע יכולה בעתיד לבוא לידי ביטוי ולהשליך על תפקודו כאיש קבע בצה"ל, והדבר עלול כמובן לגרום לגריעה בכושר השתכרותו בעתיד. עבודתו של התובע כרוכה במאמצים פיזיים בתפקידו כלוחם בצה"ל ומלווה בעבודה מאומצת בשטח והגבלתו בתנועות יכולה לבוא לידי ביטוי גם בתפקודו הצבאי".
________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט נאיל מהנא

________________________

עו”ד יונתן שוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות