עו"ד מעטוק: "משטרת מודיעין התעלמה מתלונה על אונס במשך חודשים"

״במשך שלושה חודשים משטרת מודיעין התעלמה מתלונה שהגישה נאנסת ומהעדויות של נשים נוספות שהתלוננו על אותו התוקף. עד שאני לא התערבתי לא נעשה דבר"
רותי ורד |
משטרת ישראל שוטר משטרה תנועה
צילום: דוברות המשטרה

עו"ד נורית מעטוק, עורכת דין פלילי, תעבורה ומשפחה, קיבלה לפני כשבוע פנייה מאשה שסיפרה כי נאנסה. הנאנסת הייתה מזועזעת לא רק מהאונס אלא גם מההתעלמות של המשטרה. "במשך שלושה חודשים משטרת מודיעין התעלמה מתלונה שהגישה נאנסת, ומהעדויות של נשים נוספות שהתלוננו על אותו התוקף. זאת רשלנות פושעת מצד המשטרה. הלקוחה הגישה תלונה למשטרה בחודש פברואר ועד שלא התערבתי לפני שבוע, ודרשתי להבין למה לא נעשה דבר, היחידה החוקרת לא פעלה לחקירת וברור הנושא. שתי נשים נוספות הגישו עדויות למשטרת מודיעין לפיהן הן הותקפו ע"י אותו הגבר, אחת מהן נחנקה על ידיו, אבל החוקרת במשטרת מודיעין לא מצאה זמן לפנות אליהן עד שהמתלוננת הנוספת הגיעה פיזית לתחנה ותבעה כי יתייחסו אליה. בנוסף, החוקרת איבדה הקלטות שהעבירה לה הלקוחה".

עו"ד מעטוק מתארת את הרגשתה של הלקוחה לנוכח התעלמות המשטרה, "כשאלתי אותה איך היא מרגישה היא לא הייתה מסוגלת לענות ופשוט מיררה בבכי, אחר כך היא אמרה לי שהיא מרגישה שמזלזלים בה".

עו"ד נורית מעטוק מטפלת בתיק בשיתוף עם עו"ד אורה צימברג: "הלקוחה הכירה את הגבר במסגרת קבוצה של היכרויות שבה הייתה פעילה. הגבר והיא היו ידידים, ויומיים לאחר האירוע הלקוחה הגישה תלונה במשטרה והוסיפה גם הקלטות המתארות את מצבה הנפשי כראייה. בשל הטראומה, הלקוחה עזבה את קבוצת הפנויים-פנויות שבה היה חבר גם התוקף. חברות אחרות בקבוצה, שהבחינו בעזיבתה ושמו לב למצבה הרגשי המעורער חשדו כי גם היא, כמותן, הותקפה ע"י אותו גבר. הן פנו אל הלקוחה, וכך היא גילתה מהן שגם הן הותקפו על ידי אותו אדם.

"החברות החליטו שהגיע הזמן לעצור את התוקף, והגישו גם הן תלונה למשטרה. לפני כשבוע היא התקשרה אלי, וכמובן שמיד יצרתי קשר עם החוקרת וביקשתי ממנה הסבר להתעלמות הממושכת. צירפתי גם הודעה המפרטת מה נעשה מצד הלקוחה וחברותיה, ומה לא נעשה מצד המשטרה. בנוסף, אחת מחברותיה הגיעה פיזית לתחנת המשטרה ותבעה כי ההתעלמות ממנה תיפסק.

"רק לאחד שהתערבתי החוקרת החלה לפעול, לזמן את המתלוננות הנוספות ולנקוט בצעדים הנדרשים. כששאלתי את החוקרת מדוע לא התייחסה להקלטה שהעבירה לה המתלוננת התברר לי כי החוקרת איבדה אותה".
_________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a0%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%98%d7%95%d7%a7/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות