על אף התנגדות המשטרה – נהג המשאית יקבל את רישיונו לאחר 15 ימי שלילה מנהלתית

ביהמ"ש לתעבורה באשדוד הורה להחזיר את רישיון הנהיגה, למרות שנשלל לחודש ימים בשל חריגה מהמשקל המותר. השופטת קיבלה את טענת בא כוחו של הנהג, עו"ד אביעד חייט, כי מדובר בעבירה ראשונה מסוג זה במשך 38 שנים
מעיין לביא |
תיעוד: פסול נהיגה יצא מתחת המשטרה ועלה על הרכב
נהג אוטובוס, ארכיון

שופטת בית המשפט לתעבורה באשדוד, נועה חקלאי, הורתה להחזיר בתום 15 ימי שלילה בלבד, את רישיון הנהיגה, של נהג משאית שנפסל מנהלתית לחודש ימים לאחר שנתפס עם חריגה של כ-60% מהמשקל הכולל המותר. השופטת חקלאי קיבלה את טענת עו"ד אביעד חייט, כי מדובר בעבירת משקל ראשונה שנרשמה לחובתו של הנהג על פני 38 שנות נהיגה.

על פי חומר החקירה, לפני כשעשרה ימים, נהג המבקש ברכב משא פתוח כשמשקלו הכולל של הרכב הוא 24.250 ק"ג על אף שהמשקל הכולל המותר הוא כ-15 ק"ג, למעשה הייתה חריגה של 62% מהמשקל הכולל המותר.

בעקבות האירוע זומן בעלי חברת השינוע לשימוע כאשר כוונת משטרת ישראל היתה לאסור שימוש מנהלי למשך חודש ימים ולתפוס את המשאית ולאחסנה במגרש המשטרתי אולם עו״ד חייט הצליח לשכנע את קצין המשטרה ממרחב לכיש נגב להותיר את המשאית ברשות החברה. בנוסף, נהג המשאית זומן לשימוע וקצין משטרה פסל מנהלית את רישיונו למשך 30 יום.

בעקבות הפסילה, הגיש הסניגור של נהג המשאית, עו"ד חייט, בקשה דחופה להורות על ביטול הפסילה וטען בין השאר, כי השימוע לא נערך בנפש חפצה, עוד טען כי אין בהמשך נהיגתו של המבקש כדי לסכן את המשתמשים בדרך וזאת על רקע עברו הנקי.

עו"ד חייט גם ציין כי מרשו היה בתקופת חל"ת ממושכת בשל מצב החירום והחזר לעבודה לאחרונה ורישיונו דרוש לו לפרנסתו. לדבריו, העבירה בוצעה מחמת טעות טכנית ולא מהותית ולכן ביקש לבטל את הפסילה. "ביום האירוע", אמר הסנגור, "הנאשם הוטעה על ידי מחסנאי ומלגזן ואמת היא שהמדובר בעבירה של אחריות קפידה ומנגד יש לקחת בחשבון שלנהג אין אופציה טכנית לשקול משאיתו בכל מועד אלא במועד שהיציאה ממקום העבודה".

עמדת הסנגור התקבלה. עו"ד אביעד חייט

עו"ד חייט הוסיף: "מדובר במי שהועמס בציוד ושם נערך הכשל, הועמס בסה"כ ארבע משטחים. הוא סבר שהוא עומד בתוך המשקל המותר״. עוד הוסיף עו״ד חייט כי ״חורה כי בשימוע הנ״ל הקצין שערך אותו, בחר להתחשב אך ורק בבעלי החברה והותיר את המשאית ברשותו ולא הוצא לגביה איסור שימוש מן הטעם שהוא לא רוצה לפגוע בחברה באופן כלכלי ואולם במרשי פגע ובצורה קשה בלא לשקול אופציה פוגענית פחותה".

מנגד, נציג המשטרה, התנגד לבקשה תוך מתן דגש למידת החריגה מהמשקל ולמסוכנות הנלמדת מכך. לשיטתו מצב החירום עקב נגיף הקורונה כמו גם המצב הכלכלי אינם מצדיקים התחשבות כזו שיהיה בה כדי לסכן את ציבור המשתמשים בדרך.

בסיכומו של דבר, השופטת חקלאי, קיבלה את בקשת עו"ד חייט והורתה כי רישיון הנהיגה של נהג המשאית יושב לו לאחר 15 ימי השלילה המנהלתית. "עברו של המבקש בשנים האחרונות", כתבה השופטת בהחלטתה, "מלמד עליו שהוא נהג נורמטיבי בדרך כלל ומקפיד על חוקי התנועה. העובדה שמדובר בעבירת משקל ראשונה שנרשמה לחובתו על פני 38 שנות נהיגה מלמדת עליו כי אין מדובר בדרך התנהלות שיטתית אלא כפי הנראה באירוע חד פעמי וחריג לאופן נהיגתו".

השופטת חקלאי הוסיפה: "אמנם בזו הפעם המעידה הייתה משמעותית מבחינת מידת החריגה ועם זאת, על פני ותק של 38 שנות ניתן להתרשם כי במכלול הנתונים המסוכנות הנשקפת מן המשיב אינה ברף מאוד גבוה. אני סבורה כי ניתן לאיין את המסוכנות הנשקפת ממנו בתקופה קצרה מ- 30 יום עליה הורה הקצין".

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נועה חקלאי

_______________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%98

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות