ההר הוליד עכבר: שוחררו שני בני משפחת ריאן שהיו חשודים ברצח

אוזלת היד של המשטרה מול האלימות במגזר הערבי מתבטאת, בין היתר, בהעדפה לעצור את "החשודים הרגילים" בכל אירוע, ללא הפעלת מודיעין, פעולות חקירה או פשוט שכל ישר. מזל שיש בתי משפט
דניאל בן-חמו |
עו"ד מיכאל כרמל. צילום: פלאש 90

במשטרה מתקשים להתמודד עם הירי במגזר הערבי, דבר שמוביל לא פעם למעצרים סתמיים, שרק מסכנים את העצורים ובני משפחותיהם.

לפני כשבוע נורה למוות בכפר כאבול אחמד ג'מאל ממשפחת עכריה.

למרות טענת אליבי, המשטרה מייד הזדרזה ולעצור שני בני המשפחה היריבה, משפחת ריאן, למרות שאלה טענו באמצעות סנגוריהם, עורכי הדין מיכאל כרמל וזיאד ריאן, כי אין להם כל קשר לירי.

כעת מספר ימים לאחר המעצר, עוד לפני שנגמרו הימים, שהקציב בית המשפט החליטה המשטרה לשחררם.

ביום שישי שעבר, נורה למוות אחמד ג'מאל, בכפר כאבול. המשטרה עצרה מיד שניים מבני המשפחה ריאן היריבה, למרות שהם הציגו אליבי מוצק ובני משפחתם טענו כי מדובר במעצר של אנשים חפים מפשע והמדובר בכלל בירי עצמי של משפחת עכריה.

טענות האליבי לא הרשימו את המשטרה ומאחר והיא חייבת להציג למפקדים 'תוצאות' החליטו לעצור את השניים להמשך חקירה והם הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת, שם טען הסניגור, עו"ד מיכאל כרמל, כי האירוע היה בלב השכונה של משפחת עכריה, מקום שמוקף באנשי משטרה ואף אחד לא יכול היה לצאת משם לא ברכב ולא ברגל לכיוון ביתו של החשוד ולעבור את השוטרים. עוד הוסיף עו"ד כרמל כי החשוד ישן בביתו בזמן הירי.

"לא עשו עליו בדיקה רצינית שיכולה ללמד על מעורבות בירי, שעות לפני מעצרו, והוא מכחיש את האירוע, זה שהוא שומר על זכות השתיקה מכיוון שבעת האחרונה משפחת החשוד טוענת לאפליה קשה מצד משטרת ישראל ביחס ובטיפול, מידי יום נעצרים על לא עוול בכפם. אנשים מוצאים עצמם משוחררים אחרי 24 שעות, חיפושים אלימים והתנהגות אלימה של המשטרה ,וכאשר הם מגישים תלונה, כפי שהגישו סוף שבוע שעבר על ירי עליהם, אותם אנשים לא נעצרו ומסתובבים חופשי בכפר", אמר עו"ד כרמל בדיון והוסיף: "לטענת משפחת החשוד, הירי בוצע, אם בוצע, על ידי משפחת עכריה ולא על ידי משפחת החשוד, אם יש מקום לבדוק בדל של ראיה שקושר את החשוד לעבירות, תמוהה שמעבר למחשבות ושמועות אין בתיק הזה כלום".

עו"ד מיכאל כרמל

למרות זאת בית המשפט החליט לעצור את החשוד ובאופן יוצא דופן, המשטרה גם לא ביקשה איסור פרסום על הרצח ושם של אחד החשודים, פורסם באופן שסיכן את חייו. ביום שישי, היו אמורים החשודים להגיע להארכת מעצר נוספת, אולם אז המשטרה יום לפני, הבינה שאין להם כל ראיות אשר קושרות את בני משפחת ראין לירי ושחררו אותם, יום לפני המועד שבית המשפט עצר אותם, דבר שמוביל למסקנה כי גם המשטרה הגיעה למסקנה שהם לא קשורים לרצח.

עו"ד זיאד ריאן
עו"ד זיאד ריאן

עורכי הדין מיכאל כרמל וזיאד ריאן שמייצגים את החשודים, מסרו בתגובה: "אנו מביעים צער על מעצר השווא הזה ועל פרסום שמם של החשודים ברצח. זאת לפני שאפילו התגבש כנגדם חשד סביר. העובדה ששוחררו היום יום לפני תום המעצר מדברת בעד עצמה ומלמדת כי הם נעצרו על לא עוול בכפם".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות